loading...
zor
zora بازدید : 15 یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

پلتفرم اینستاگرام چه در ایران چه در سراسر دنیا علاوه بر جنبه ی سرگرمی، یک بازار بسیار پرسود برای ۹۰% از کسب و کارها میباشد. از این رو افراد سعی دارند در این شبکه اجتماعی بهترین سرویس را ارائه دهند.

اما طبق گزارش کاربران، مشاهده شده که در استفاده از اینستاگرام نیز، مانند برنامه های دیگر مشکلات عملکردی خاصی بوجود خواهد آمد، توجه نمایید که بروز بعضی از این مشکلات طبیعی بوده اما مشکلات دیگری نیز بوجود خواهند آمد که دلیل آنها عملکرد اکانت شما در این پلتفرم میباشد.

به طورکلی در این مقاله قصد داریم به تمامی ارورها و مشکلات اینستاگرام، به همراه راه حل تضمینی آنان بپردازیم.

بروز ارورها و مشکلات در اینستاگرام به دلیل نقض قوانین کلی این پلتفرم اتفاق خواهد افتاد، البته این نکته نیزحائز اهمیت است که سرورهای اصلی اینستاگرام پس از بروز مشکل و ارسال پیغام به هر اکانت، مدت محدودی را (تقریبا ۳۰ روز) درنظرخواهد گرفت که اگر مالک پیج در این مدت زمان محدود جهت حل مشکل اقدامی انجام ندهد، اکانت توسط اینستاگرام بلاک شده و برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد. همانطور که میدانید، اینستاگرام شبکه ای است که پیشرفت کردن در آن کمی دشوار میباشد، در نتیجه هنگام بروز مشکلی در این برنامه هرچه سریع تر به حل چالش بپردازید که اکانت شما از الگوریتم اینستاگرام جا نماند.

برگرداندن پیج مسدودشده اینستاگرام به دلیل استفاده از فیلترشکن

در چندماه اخیر به دلیل مشکلات سروری و حضور در ایران (آی پی ایران) استفاده از اینستاگرام بدون فیلترشکن ممکن نیست. اما ممکن است هنگامی که با وی پی ان روشن وارد این برنامه میشوید، با پیغام مسدودی روبه رو شوید. بنابراین جهت برگرداندن پیج مسدود شده اینستاگرام به دلیل استفاده از فیلترشکن میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه نموده و مشکل خود را حل نمایید، زیرا اگر مشکل مسدودی پیج به دلیل استفاده از فیلترشکن را هرچه سریعتر برطرف نکنید، سرورهای اینستاگرام، اکانت شما را ربات تشخیص خواهد داد و حساب شما برای همیشه مسدود خواهد شد.

رفع ارور we limited how ofen در اینستاگرام

پلتفرم اینستاگرام جهت حفاظت از امنیت کاربران خود در برابر حساب های اسپم، ضوابط، مقررات و محدودیت های خاصی را درنظرگرفته که هرگونه فعالیت غیرعادی در این اپلیکیشن شناسایی شده و اقدامات فوری جهت مسدودی اکانت موردنظر اعمال شود.

بنابراین هنگامی که گاهی فعالیت اسپم در اینستاگرام انجام دهید مانند فالو و آنفالو کردن بیش از حد، ارسال دایرکت به تعداد بالا در مدت زمان کم و…. باعث محدودشدن اکانت اینستاگرام شما خواهد شد که برای رفع ارور we limited how ofen در اینستاگرام میتوانید از مقاله مربوطه کمک گرفته و قبل از به پایان رسیدن مدت محدودی که اینستاگرام جهت حل این مشکل در نظر گرفته این ارور را برطرف نمایید. طبق اعلام اینستاگرام برای حل این مشکل ۳۰ روز زمان دارید که درخواست رفع مشکل را به سرورهای اصلی بدهید و پس از گذشت این زمان شما توسط این پلتفرم بلاک خواهید شد.

رفع فیشینگ اینستاگرام

فیشینگ (Phishing) در اینستاگرام، به معنای خالی کردن حساب بانکی کاربران از طریق دزدیدن اطلاعات کارت بانکی میباشد(اطلاعاتی مانند کلمه کاربری، رمزعبور، شماره۱۶ رقمی عابربانک، رمزدوم و cvv2) که بسیاری از کاربران اینستاگرام در دام این اتفاق افتاده و حساب آنها خالی شده است.

درنتیجه باید هرچه سریعتر به رفع مشکل قفل شدن صفحه اینستاگرام و رفع فیشینگ اینستاگرام بپردازید که از اقدامات هکرها جلوگیری نمایید.

در حمله فیشینگ یک ایمیل جعلی برای کاربر ارسال شده مبنی بر اینکه قوانین کپی رایت را نقض کرده اید و برای جلوگیری از تعلیق اکانت خود هرچه سریعتر باید به تکمیل فرم ارسال شده بپردازید، البته میتوانید جهت جلوگیری از حمله فیشینگ مقاله مربوطه را مطالعه کرده که طعمه هکرها و حملات فیشینگ آنان نشوید. درنتیجه برای جلوگیری از این حملات، هر ایمیلی را باز نکرده و روی لینک های نامعتبر کلیک نکنید.

چنانچه لینکی را لمس کردید به این نکته توجه نمایید که وب سایت مقصد از گواهینامه امنیتی SSL استفاده کرده یا خیر.

برای جلوگیری از فیشینگ اینستاگرام میتوانید مقاله مربوطه را مشاهده نموده و از هک حساب های بانکی خود محافظت نمایید.

خارج شدن از بلاک موقت در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، سرورهای اصلی این پلتفرم کاربرانی را که برخلاف قوانین و ضوابط اینستاگرام فعالیت میکرده و تولید اسپم میکنند را بلاک خواهد کرد به این صورت که از لایک و کامنت آنها جلوگیری کرده همچنین امکان ارسال دایرکت به افراد را برای مدت محدودی نخواهند داشت. در این شرایط برای کاربران پیغام Action Blocked نمایش داده خواهد شد. البته ممکن است گاهی بی دلیل، سخت گیری های اینستاگرام کاربران عادی نیز مورد حمله قرار دهد.

زمانیکه حساب کاربری شما توسط اینستاگرام بلاک میشود برای مدتی نمیتوانید عمل لایک، کامنت، فالو و آنفالو و ارسال پست را انجام دهید. دلایل بروز این مشکل عبارتند از انتشار محتوای تکراری، لایک کردن بیش از حد، نقض قوانین کپی رایت اینستاگرام، ریپورت شدن توسط کاربران، ورود به اینستاگرام با IP های مختلف، دنبال کردن بیش از حد در مدت زمان کوتاه به تعداد بالا(فالوکردن بیش از حد).

این محدودیت ها برای اکانت های قدیمی به ازای هر ساعت ۶۰ عدد و برای اکانت های جدید به ازای هر ساعت ۳۰ عدد میباشد. بنابراین شما میتوانید جهت اطلاع از دلایل بلاک اینستا و خارج شدن از بلاک موقت اینستاگرام مقاله مربوطه را مطالعه نموده و از بروز مشکل جلوگیری نمایید.

بازگردانی پیج دیسیبل شده اینستاگرام

دیسیبل شدن پیج اینستاگرام برای حساب هایی بوجود خواهد آمد که با اکانت خود فعالیت هایی را انجام خواهید داد که خلاف قوانین و مقررات این پلتفرم خواهند بود، که با نمایش پیغام your account has been disabled for violating our terms همراه میباشد که پس از مشاهده ارور مربوط به دیسیبل شدن اکانت هرچه سریعتر باید جهت رفع این مشکل اقدام نمایید. جهت برگرداندن پیج دیسیبل شده اینستاگرام باید به تکمیل و ارسال فرم «My Instagram Account Was Deactivated» بپردازید.

بعد از ارسال فرم باید منتظر پاسخ اینستاگرام بوده و مدام ایمیل خود را چک کنید. سپس اینستاگرام درخواست عکسی با قواعدی که در ایمیل برای شما توضیح خواهد داد را میکند، که پس از ارسال عکس و بعد از گذشت چند روز مشکل دیسیبل شدن اکانت شما برطرف خواهد شد.

در بعضی موارد عکس ارسال شده توسط شما برای سرورهای اینستاگرام قابل قبول نخواهد بود در نتیجه میتوانید برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی میتوانید مطلب برگرداندن پیج دیسیبل شده اینستاگرام را مطالعه نموده و مشکل خود را برطرف سازید.

رفع مشکل فراموشی رمز دومرحله ای اینستاگرام

بیشتر کاربران از امکان تایید دومرحله ای اینستاگرام استفاده میکنند. برخی دیگر نیز قصد فعالسازی و غیرفعالسازی این قابلیت را دارند، اما بیشتر کاربران بابت از دست دادن پیج خود به دلیل فراموشی رمز دومرحله ای اینستاگرام نگران هستند.

این پلتفرم برای افزایش امنیت حساب کاربری و حفظ حریم شخصی افراد امکان تایید دومرحله ای هویت را برای کاربران خود فعال کرده، اما افراد به دلیل نگران بودن جهت فراموشی رمز دومرحله ای اینستاگرام، از این قابلیت استفاده نمیکنند.

چنانچه رمز دومرحله ای اینستاگرام خود را فعال نموده، اما پس از مدتی رمز را فراموش کرده اید میتوانید به مقاله رفع مشکل فراموشی رمز دومرحله ای اینستاگرام مراجعه نموده و رمز خود را بازیابی نمایید.

جهت ریکاوری کدهای دومرحله ای اینستاگرام میتوانید از قسمت Get help signing in، و توسط ایمیل کدهای خود را بازیابی نموده و به رفع مشکل فراموشی رمز دومرحله ای اینستاگرام بپردازید.

رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام

سفیدشدن صفحه اینستاگرام، علت های مختلفی از جمله: مشکل فیلترشکن ها(vpn)، وجودفایل های مخرب، بروزرسانی نکردن برنامه، فعال سازی قابلیت ذخیره سازی باتری، اینترنت ضعیف، مشکل از سرورهای اصلی اینستاگرام، پربودن فضای ذخیره سازی تلفن همراه و…

گاهی ممکن است علت سفیدشدن صفحه اینستاگرام از سمت سروراصلی این پلتفرم بوده و به صورت باگ برای شما اتفاق بیوفتد که در این صورت باید تا زمان برطرف سازی این باگ از سمت اینستاگرام منتظر بمانید که مشکل برطرف شود.

برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از سمت سرورهای اصلی است یا خیر، میتوانید برنامه اینستاگرام را در دیگر تلفن همراه های دیگر چک کنید که مطمئن شوید اطرافیان شما هم مشکل سفیدشدن صفحه اینستاگرام را دارند یا خیر.

چنانچه مشکل سفیدشدن صفحه اینستاگرام به دلیل خرابی سرورها باشد، در هیچ دستگاهی کار نخواهد کرد، و در تمامی دستگاه ها صفحه اینستاگرام سفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید رفع مشکل من ربات نیستم در اینستاگرام

اگر از برنامه های تغییر دهنده آی پی، وی پی ان ها و فیلتر شکن ها استفاده میکنید، نیز ممکن است باعث سفید شدن صفحه اینستا شما شود. پیشنهاد ما به شما این است که جهت استفاده از اینستاگرام، پروکسی و فیلترشکن خود را ببندید یا آن ها را تغییر دهید تا مشکل شما برطرف شود.

گاهی نیز ممکن است به دلیل اینترنت ضعیف صفحه اینستاگرام شما سفید شود. در نتیجه برای اطمینان از سرعت اینترنت خود میتوانید اتصال را تغییر دهید. به این معنا که اگر با اینترنت خط متصل هستید، به وای وای وصل شوید یا بالعکس. چنانچه دلیل سفیدشدن صفحه اینستاگرام، سرعت اینترنت باشد با تغییر اتصال مشکل شما حل خواهد شد.

چنانچه مشکل به دلیل سرعت اینترنت نباشد، میتوانید تلفن همراه خود را یک بار ری استارت کنید (خاموش روشن) کنید. جالب است بدانید که راه اندازی مجدد تلفن همراه یک سری از مشکلات جزئی را برطرف خواهد کرد.

یکی دیگر از سریع ترین راه ها برای حل مشکلات این چنینی روشن خاموش کردن حالت هواپیما (airplanemod) میباشد. بنابراین این حالت را یک بار خاموش روشن نموده و سفید بودن صفحه اینستاگرام خود را چک کنید.

در مواردی که هیچ یک از موارد بالا جهت حل مشکل شما موفق نبود میتوانید به مطلب رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام مراجعه نموده و مشکل خود را در کمتر از نیم ساعت حل نمایید.

رفع مشکل من ربات نیستم اینستاگرام

به طور کلی الگوریتم اپلیکیشن اینستاگرام به صورتی است که مدام در حال محافظت از این پلتفرم اجتماعی در برابر حملات اسپم و ربات ها میباشد درنتیجه در راستای محافظت و حفظ امنیت این شبکه اجتماعی، قواعد و قوانین خاصی را برای فعالیت کاربران خود در نظر گرفته. بنابراین اگر در این شبکه اجتماعی حساب کاربری شما، فعالیت اسپم داشته باشد و ضوابط اینستاگرام را زیر پا بگذارید، توسط این پلتفرم ربات شناسایی شده و باید جهت رفع مشکل من ربات نیستم در اینستاگرام در اولین فرصت اقداماتی انجام دهید.

حل مشکل بلاک اینستاگرام

اینستاگرام شدیدا در تلاش است که با وضع قوانین سخت گیرانه، امنیت اپلیکیشن خود را افزایش داده و از اطلاعات کاربران خود به بهترین شکل محافظت نماید. یکی از اقدامات این پلتفرم جهت حفظ حریم شخصی کاربران، بلاک کردن اکانت ها به صورت موقت و دائمی میباشد. به این معنا که اگر اینستاگرام نسبت به حساب کاربری حساس شده و فعالیت مشکوک از حسابی دریافت نماید، این طور تلقی خواهد کرد که احتمالا رباتی در این حساب در حال فعالیت میباشد و با توجه به شدن فعالیت اسپم، اکانت شما را دائمی و یا موقت بلاک نماید.

بلاک حساب کاربری شما تا زمانی ادامه دار خواهد بود که سرورهای اصلی اینستاگرام از پاک بودن حساب شما اطمینان حاصل نمایند در غیر این صورت پیج شما همچنان در حالت بلاک به سر خواهد برد. معمولا هنگام بلاک موقت با پیدایش ارور Your Account Has Been Temporarily Blocked رو به رو خواهید شد که کاربر را از فعالیت اسپم خود با خبر کرده و از مشاهده این پیغام محدودیت هایی در فالو و لایک و کامنت برای شما درنظر گرفته خواهد شد.

شما باید با توجه به نوع اروری که دریافت می نمایید جهت رفع آن مشکل اقدام نمایید. زیرا گاهی ممکن است هنگام بلاک توسط اینستاگرام، ارور:

Confirm it’s You to Login We noticed unusual activity from your account so we’ve logged you out. Follow the next steps within 30 days so we can try to get you back into your account before it’s disabl

را دریافت نمایید. احتمالا پیش از دریافت این ارور فعالیت حساب شما مغایر با قوانین و مقررات اینستاگرام بوده. فعالیت هایی از جمله ساخت چندین اکانت در مدت زمان کوتاه، ورود با آی پی هایی متفاوت (استفاده از فیلترشکن)، گذاشتن لایک و کامنت بیش از حد، ارسال چندین دایرکت در مدت زمان کوتاه، استفاده از ربات و برنامه های جذب فالوور و… که انجام این فعالیت ها به بلاک دائم و موقت توسط اینستاگرام ختم خواهد شد.

ارور دیگری که قبل از بلاک دائم و موقت برای شما نمایش داده خواهد شد، Confirm it’s You to Login میباشد، که پس از مشاهده این ارور امکان دسترسی به حساب را نخواهید داشت. البته نکته قابل توجه این است که این هشدار طی دو مرحله برای شما نمایش داده خواهد شد، که در مرحله دوم تا قبل از احراز هویت امکان دسترسی به حساب برای شما فراهم نخواهد بود.

به طور کلی جهت رفع بلاک اینستاگرام توسط هر اروری که مشاهده خواهید کرد میتوانید از مطلب مربوطه استفاده نموده و قبل از رسیدن به مرحله بلاک دائمی و احراز هویت مشکل خود را برطرف نمایید.

·         بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

چنانچه متوجه شدید که افراد سودجو اقدام به هک حساب اینستاگرام شما کرده و از آن سواستفاده می کنند، نگران نباشید با استفاده از ترفندهایی که در مقاله بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام، به صورت کامل به آنها اشاره شده که میتوانید از هک حساب اینستاگرام خود جلوگیری نمایید.

اما گاهی نیز ممکن است که متوجه شوید بیزنس اکانت شما در اینستاگرام هک شده، باید توجه داشته باشید که اگر حساب کاربری شما از امنیت کمی برخوردار باشد هکر ها در کمتر از ۱۵ دقیقه میتوانند اکانت شما را هک کرده و به اطلاعات شما دسترسی داشته و اقداماتی انجام دهند که موجب ایجاد مشکلاتی برای شما خواهد شد.

یکی از راه های امنیتی برای جلوگیری از هک اکانت شما استفاده از رمز دومرحله ای اینستاگرام میباشد. شما با استفاده از این قابلیت میتوانید از انجام هرگونه هک در این پلتفرم تا ۷۰% جلوگیری نمایید. البته ممکن است بعد از مدتی این رمز را از یاد ببرید، که میتوانید با مطالعه بازیابی رمز تایید دومرحله ای اینستاگرام مشکل خود را حل نموده و رمز خود را بازیابی کنید.

هک حساب اینستاگرام معمولا از سه روش انجام میشود:

هک حساب اینستاگرام به دلیل فیشینگ:

در این روش هکر ها با ارسال ایمیلی از شما می خواهند وارد لینکی که برای شما ارسال کرده اند شده و فرم موجود را تکمیل نمایید. شما با کلیک روی لینک و تکمیل فرم درخواستی به هکرها در انجام حملات فیشینگ کمک کرده و موجب خالی شدن حساب خود و رساندن کلاه بردار ها به مقاصد خود شده اید.

داشتن اطلاعات جهت ورود به حساب اینستاگرام:

این نوع از هک ممکن است از طرف نزدیکان و دوستان سابق شما صورت گیرد. و جهت رفع کنجکاوی و یا گرفتن انتقام دست به هک کردن حساب کاربری شما در اینستاگرام بزنند.

استفاده از برنامه های جانبی و شخص ثالث:

گاهی ممکن است برای افزایش فالوور از برنامه های شخص ثالت و برنامه های نامعتبر استفاده نمایید که هنگام استفاده از شما درخواست اطلاعات شخصی حساب را داشته باشند. در نتیجه هنگامی براثر سحل انگاری اطلاعات کاربری خود را در اختیار هر برنامه ی ناشناخته ای قرار دهید احتمال هک شدن توسط افراد سودجو را افزایش دهید.

حل مشکل غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که مدت زمان زیادی از اکانت خود در اینستاگرام استفاده نکرده باشید و به همین دلیل اکانت شما غیرفعال شده باشید. البته عدم استفاده طولانی مدت یکی از دلایل غیرفعال شدن پیج اینستاگرام میباشد و دلایلی مانند دیسیبل شدن اکانت و یا نمایش ارورهای مختلف که ناشی از زیر پا گذاشتن قواعد اینستاگرام برای شما نمایش داده خواهد شد، موجب غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام شما خواهد شد که در ادامه به بررسی هر یک از دلایل خواهیم پرداخت.

ممکن است هنگام غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام خود با پیغام your account has been disabled for violating our terms رو به رو شوید، که جهت رفع این ارور در ابتدا باید دلایل پیدایش این ارور را بررسی نمایید که در آینده هرگز دچار این مشکل نشوید، سپس به حل این ارور بپردازیم.

دلایلی مانند: استفاده از فیلترشکن، اشتباه هوش مصنوعی اینستاگرام، نقض قوانین و مقررات اینستاگرام، نقض قانون کپی رایت و… باعث پیدایش ارور your account has been disabled for violating our terms و در نهایت موجب غیرفعال شدن و به اصطلاح دیسیبل شدن اکانت شما خواهد شد.

استفاده از فیلترشکن برای اتصال به اینستاگرام، به دلیل تغییر مداوم آی پی ها، باعث میشود اینستاگرام اکانت شما را ربات تلقی نموده و باعث غیرفعال شدن اکانت شما خواهد شد.

در بعضی مواقع نیز هنگامی که اینستاگرام آپدیت جدید ارائه میدهد، معمولا باگ هایی در سرور اصلی این پلتفرم پیش می آید و وجود همین اختلال ها باعث اشتباه هوش مصنوعی اینستاگرام خواهد شد و حتی در مواقعی که شما هیچ فعالیتی خارج از چارچوب این پلتفرم انجام نداده باشید نیز، حساب کاربری شما را غیر فعال خواهند کرد!

جهت حل مشکل غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام خود، بعد از مشاهده ارور your account has been disabled for violating our terms، گزینه Learn more را انتخاب نموده و ادامه ی مراحل احراز هویت را که شامل مراحلی تخصصی میباشند، با مراجعه به مقاله رفع مشکل غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام، انجام دهید. البته باید توجه داشته باشید که این فرآیند را ۲ بار در طول روز باید انجام دهید و منتظر جواب پشتیبانی اینستاگرام بمانید.

چنانچه میخواهید از وضعیت حساب های غیرفعال شده در اینستاگرام باخبر شوید میتوانید به قسمت Privacy and Publicity مراجعه نموده و وضعیت موجود همچنین شرایط نقض قوانین اینستاگرام را مطالعه نمایید.

رفع مشکل دریافت نکردن کد اینستاگرام

ممکن است اخیرا بی دلیل از اکانت خود خارج شده باشید و هنگام ورود با مشکل دریافت نکردن کد اینستاگرام مواجه شده باشید، منظور از دریافت کد امنیتی اینستاگرام یک کد امنیتی ۶ رقمی میباشد و هدف از ارسال این کد احراز هویت کاربر بوده که اینستاگرام مطمئن شود مالک اصلی حساب کاربری مربوطه خودتان هستید یا خیر؟

چه در هنگام ساخت اکانت جدید چه هنگام ورود به حساب کاربری قدیمی این کد برای احراز هویت شما ارسال خواهد شد، اما گاهی ممکن است کد مربوطه برای شما ارسال نشود. دلایل اصلی عدم دریافت کد ۶ رقمی اینستاگرام ممکن است:

·         شلوغ بودن سرورهای برنامه اینستاگرام و ارسال درخواست در ساعات اوج مصرف کاربران

·         وارد کردن شماره موبایل که قبلا در اکانت دیگری استفاده شده است

·         وارد کردن اشتباه شماره موبایل در هنگام ثبت نام

·         تکرار زیاد ارسال درخواست کد امنیتی اینستاگرام و مسدود شدن شماره

·         استفاده از فیلترشکن در هنگام ارسال درخواست دریافت کد امینیت اینستاگرام

·         باشد که با رعایت موارد فوق میتوانید کد امنیتی ۶ رقمی اینستاگرام را دریافت نموده و وارد اکانت خود شوید.

جهت دریافت سریع کد ۶ رقمی اینستاگرام میتوانید از راه حل هایی در ادامه برای شما شرح خواهیم داد استفاده نمایید:

مطمئن شوید که شماره موبایل خود را به صورت صحیح وارد کرده اید، البته معمولا هنگام وارد کردن شماره بخشی از آن برای شما نمایش داده خواهد شد در نتیجه از ارسال درست شماره همراه خود اطمینان حاصل نمایید.

ممکن است به دلیل اختلال های عملکردی تلفن همراه شما دچار مشکل شده باشد که با ری استارت کردن گوشی همراه شما مشکل دریافت نکردن کد ۶ رقمی امنیتی حل شود.

برای حل مشکل خود میتوانید اتصال اینترنت خود را تغییر دهید. چنانچه از اینترنت سیم کارت استفاده میکنید به وای فای متصل شوید و اگر به وای فای وصل هستید از نت خط استفاده کنید. برای تغییر حالت اتصال اینترنت خود میتوانید به نقطه اتصال دستگاه های اطراف خود نیز متصل شوید.

هنگام درخواست ارسال کد ۶ رقمی امنیتی اینستاگرام اگر از فیلترشکن و برنامه های تغییر دهنده ی آی پی استفاده میکنید بهتر است که آن را غیرفعال نمایید. چرا که این دست از برنامه ها باعث ایجاد اختلال در اتصال به اینترنت خواهد شد و همچنین موجب عدم دریافت کد امنیتی اینستاگرام برای شما خواهد شد.

گاهی ممکن است شماره ای که در حال حاظر از آن استفاده می کنید توسط اینستاگرام بلاک شده باشد. در این مواقع سرورهای اصلی این پلتفرم امکان وارد کردن شماره جدیدی را به شما خواهد داد، که در این صورت جهت وارد کردن شماره تلفن جدید اقدام نموده و کد امنیتی را دریافت نمایید.

چنانچه از قبل اکانت اینستاگرام خود را به اکانت فیسبوک متصل کرده باشید میتوانید از طریق فیسبوک به پیج خود دسترسی داشته و نیازی به دریافت کد ۶ رقمی اینستاگرام نیز نداشته باشید.

اگر از تمامی موارد فوق اطمینان داشتید میتوانید یک مرتبه درخواست داده و به مدت چند ساعت منتظر بمانید. از ارسال پشت سرهم درخواست خودداری نموده و به یک مرتبه اکتفا کنید.

ممکن است هیچ یک از موارد فوق باعث عدم ارسال کد برای شما نباشد در نتیجه برای بررسی دقیق تر میتوانید به مقاله رفع مشکل دریافت نکردن کد اینستاگرام مراجعه نموده و مشکل خود را از ریشه و به صورت اساسی برطرف نمایید.

نحوه بازیابی پست های پاک شده اینستاگرام

طبق آپدیت های اخیر اینستاگرام، قابلیتی به فعالیت در این پلتفرم اضافه شده که با عنوان «اخیرا حذف شده» برای کاربران نمایش داده خواهد شد. ممکن است گاهی سهوا پستی را پاک کرده باشید و بخواهید آن را ریکاوری نمایید، در نتیجه به درخواست کاربران نحوه بازیابی پست های پاک شده اینستاگرام، بازیابی استوری های پاک شده و IGTV و REELS های پاک شده را برای شما شرح خواهیم داد.

تا قبل از آپدیت های اینستاگرام، هنگامی که گزینه حذف پست را لمس میکردید، تصویر شما به صورت دائمی از اکانت حذف می شد و راهی جهت بازگردانی و ریکاوری محتوا وجود نداشت، در نتیجه پلتفرم اینستاگرام با اضافه ویژگی «اخیرا حذف شده» در روند حذف محتوا تغییراتی ایجاد نمود.

بنابراین اگر موردی را از پروفایل یا آرشیو حذف نمایید در ابتدا به فولدر اخیرا حذف شده منتقل شده که در نهایت میتوانید محتوا را از این فولدر نیز به صورت دائم یا موقت حذف کنید.

عکس ها و کلیپ های پست شده، استوری ها، Reels، ویدئوهای IGTV را تا ۳۰ روز پس از حذف میتوانید بازیابی نمایید، اما چنانچه این مدت ۳۰ روزه نیز به اتمام برسد، محتوای حذف شده ی شما کاملا اتوماتیک به صورت دائم پاک خواهد شد و امکان دسترسی دوباره نخواهد بود.

اما توجه نمایید که موضوع بازیابی محتوای حذف شده از اکانت اینستاگرام در رابطه با استوری ها متفاوت است، یعنی اگر استوری را حذف نمایید فقط به مدت ۲۴ ساعت در فولدر اخیرا حذف شده باقی خواهد ماند و مدت ۳۰ روزه ای برای بازیابی در کار نخواهد بود اما نکته ی قابل توجه این است که اگر آرشیو استوری فعال برای پیج شما فعال باشد قانون ۳۰ روزه برای استوری نیز صحت خواهد داشت.

به طورکلی جهت بازیابی پست های حذف شده در اندروید و آیفون ابتدا:

وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

سه خط در گوشه بالای سمت راست را لمس نمایید و وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید.

از قسمت تنظیمات گزینه Account را لمس نموده سپس عنوان Recently Deleted را لمس نمایید.

در این قسمت تمامی عناوین حذف شده شامل تصاویر، REELS، IGTV حذف شده را ملاحظه خواهید کرد.

ممکن است با آپدیت های جدید سرورهای اصلی اینستاگرام، راه حل بازیابی محتوای پاک شده در گذر زمان تغییرکند در نتیجه برای حل مشکل خود در سریع ترین زمان ممکن و جدید ترین راه حل میتوانید مقاله بازیابی پست های پاک شده اینستاگرام را به صورت کامل مطالعه نمایید.

رفع مشکل نصب نشدن اینستاگرام

باتوجه به گزارش کاربران، اخیرا با مشکل نصب نشدن اینستاگرام مواجه شده اند. به خصوص در تلفن همراه هایی با سیستم عامل اندروید و هنگام دانلود از گوگل پلی.

ابتدایی ترین راه جهت رفع این مشکل در رابطه با دانلود اپلیکیشن اینستاگرام، ری استارت کردن گوشی میباشد، اما در مواردی دیده شده که کاربر علاوه بر خاموش روشن کردن تلفن همراه خود، نوع اتصال دستگاه خود به اینترنت را نیز تغییر داده اند اما مشکل نصب نشدن اینستا برا آنها برطرف نشده.

درنتیجه جهت ریشه یابی این موضوع دلایل نصب نشدن اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد و در انتها راه حل متناسب با هر موضوع را ارائه خواهیم داد.

معرفی خطاهای نصب اینستاگرام

یکی از خطاهایی که هنگام نصب اینستاگرام رخ خواهد داد، نمایش ارور ۲۴- میباشد که با اقداماتی مانند: ریستارت کردن گوشی، تنظیم تاریخ و ساعت گوشی، بررسی فضای خالی، فعال بودن Download Manager و… که برای رفع این مشکل میتوانید کش و دیتای اپلیکیشن را از قسمت تنظیمات تلفن همراه خود پاک کنید، آپدیت های گوگل پلی را حذف نمایید، البته گاهی نیز ممکن است هیچ یک از راه حل های فوق مشکل شما را رفع نکند، بنابراین برای رفع مشکل نصب نشدن اینستاگرام میتوانید مطلب مربوطه را مطالعه نموده و ابهامات خود را به صورت کامل برطرف نمایید.

کلام آخر

توجه کنید اگر هنگام استفاده از اینستاگرام دچار مشکلات عملکردی مانند کند بودن برنامه، شطرنجی شدن صفحه اکسپلورو… مواجه شدید پیش از هر اقدامی در ابتدا تبلت یا تلفن همراه خود را خاموش روشن (ری استارت) کنید، زیرا در مواردی ممکن است مشکلات بوجود آمده ارتباط مستقیمی با این برنامه نداشته باشد، و مشکل از سمت تلفن همراه یا تبلت شما باشد.

در قدم بعدی نیز حتما از آپدیت بودن اپلیکیشن اینستاگرام مطمئن شوید چراکه به روز نبودن برنامه میتواند منجر به بروز مشکلاتی در استفاده از آن شود.

در این مقاله تمامی ارور ها و مشکلات اینستاگرام را توضیح داده، دلیل و راه حل تمامی آنان را نیز بیان کرده ایم احتمالا در آپدیت های بعدی اینستاگرام نیز خطاهایی بوجودخواهند آمد چنانچه به خطایی برخوردید و راه حل رفع آن را نمیدانستید میتوانید با کارشناسان اینستاگرام در مجموعه دستیار کمک ارتباط گرفته و مشکل خود را حل نمایید.

منبع: دستیارکمک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 276
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 462
  • بازدید ماه : 1,318
  • بازدید سال : 21,998
  • بازدید کلی : 104,268