loading...
zor
zora بازدید : 20 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 

چندین سال است که لینک دانلود دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ همزمان با آغاز ثبت نام آزمون مربوطه، بر روی سایت سازمان سنجش بارگزاری می شود و داوطلبان می توانند آن را دانلود و مطالعه نمایند.

کنکور کارشناسی ارشد برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و در قالب یک آزمون برگزار خواهند شد.

داوطلبان قبل از انجام هر کاری باید به دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ بپردازند، تا در حین ثبت نام به مشکل بر نخورند.

در ادامه علاوه بر شرایط ثبت نام، اطلاعات مورد نیاز از قبیل مدارک لازم، نحوه دانلود، جدول زمانبندی و … را توضیح خواهیم داد.

اطلاعات دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

برخی از داوطلبان از شرایط مورد نیاز و بسیاری از اطلاعات مربوط به ثبت نام اطلاع ندارند. دانلود و مطالعه کامل و دقیق دفترچه مذکور، امری واجب برای تمامی متقاضیان است.

در ادامه اطلاعات موجود در بخش های مختلف دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ قرار داده شده است:

۱- جدول زمان بندی ها

در این بخش از دفترچه ثبت نام ارشد، تمامی جداول مربوط به زمانبندی از جمله زمان ثبت نام، مهلت ویرایش، زمان برگزاری آزمون، اعلام نتایج و … آورده شده است و داوطلبان با مطالعه آن می توانند از تمامی زمان های مهم آزمون مطلع شوند.

۲- شرایط مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ارشد

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد شرایط مورد نیاز برای شرکت در آن است.

شرایط مورد نیاز به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی طبقه بندی می شود که داوطلبان شرکت در آزمون باید تمامی شرایط را مطالعه کرده و در صورت دارا بودن آن ها نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

نقض هریک از شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ موجب می شود داوطلب شانس شرکت در آزمون را از دست بدهد.

۳- مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ارشد

در هنگام ثبت نام یک سری اطلاعات هویتی، تحصیلی، تماس و آدرس باید بارگزاری شوند، که داوطلبان با مطالعه این بخش از دفترچه از آن ها مطلع می گردند.

لذا لازم به ذکر است که متقاضیان قبل از شروع فرآیند نام نویسی در این آزمون باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه نموده و در ادامه اقدام به ثبت نام نمایند، تا در حین فرایند نام نویسی به مشکل بر نخورند.

مواردی که در تیتر فوق به آن ها اشاره شده تنها تعدادی از اطلاعات مفید موجود در دفترچه می باشد، که دانلود دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ را بر تمامی داوطلبان واجب کرده است.

نکاتی که در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باید به آن توجه کنیم

در هنگام استفاده از دفترچه و ثبت نام در آزمون، رعایت یک سری از نکات ضروری بوده که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره خواهیم نمود.

– به جداول زمان بندی توجه کامل نموده تا از تاریخ دقیق ثبت نام، ویرایش، برگزاری آزمون و … مطلع گردید تا بتوانید اقدامات لازم را در بازه های زمانی تعیین شده انجام دهید.

– راهنمای تصویری ثبت نام گام به گام در آزمون، در دفترچه قرار داده شده است که توجه به آن موجب می گردد تا به صحت و سهولت کامل، مراحل ثبت نام را به اتمام برسانید.

– تمام جزئیات شرایط و ضوابط را به طور کامل مطالعه نمایید و به تمامی تبصره های موجود که برای افراد و شرایط خاص قرار داده شده است دقت کنید.

– یک فرم پیش ثبت نام در انتهای دفترچه قرار داده شده است تا داوطلبان بتوانند ثبت نام نهایی را با دقت و صحت بیشتر انجام دهند.

نتیجه گیری

کنکور کارشناسی ارشد یکی از مهم ترین آزمون های برگزار شده از سوی سازمان سنجش برای ورود دانشجویان به مقطع تحصیلی ارشد است.

همزمان با آغاز ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد، دفترچه مربوط به آن نیز در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان باید قبل از شروع نام نویسی آن را دانلود و به طور کامل مطالعه نمایند.

دفترچه ارشد ۱۴۰۲ بهترین و معتبر ترین منبع برای ثبت نام در آزمون ارشد می باشد و در متن فوق راهنمایی های مفیدی در خصوص این دفترچه مهم برای داوطلبان قرار داده شده است. چنانچه پس از مطالعه مطلب فوق، همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشکل خود را برطرف کنید.

منبع

مطالب پربازدید
سایت ثبت نام دانشگاه افسری ارتش
استخدام نیروی هوایی ارتش 1402

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 336
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 862
  • بازدید ماه : 1,718
  • بازدید سال : 22,398
  • بازدید کلی : 104,668