loading...
zor
zora بازدید : 13 یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

تمامی متقاضیانی که در کنکور ارشد شرکت میکنند، باید منتظر نتایج اولیه بمانند، سپس با استناد بر این نتایج، که نشان دهنده ی رتبه ی هر متقاضی میباشد، افراد شروع به انتخاب رشته خواهند کرد و جهت دریافت نتیجه نهایی که در اصل همان قبولی در کد رشته مورد نظر میباشد، صبرخواهند کرد، و برای هرکدام از این مراحل، زمان خاصی وجود دارد که توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

در این مطلب سعی شده در خصوص اعلام نتایج ارشد ۱۴۰۲، مطالبی ارائه شده و به مواردی مانند: زمان اعلام نتایج کنکورکارشناسی ارشد۱۴۰۲، نحوه مشاهده نتایج، کارنامه اولیه و نتایج نهایی، کارنامه نهایی کنکور ارشد، زمان و نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد۱۴۰۲ اشاره خواهد شد.

زمان اعلام نتایج ارشد ۱۴۰۲

مدتی پس از برگزاری آزمون کنکور ارشد، سازمان سنجش و آموزش کشور، در زمان مشخصی که از قبل اعلام شده، نتایج اولیه ارشد۱۴۰۲ را منتشرخواهد کرد، و به متقاضیان مهلت میدهد که با استناد بر این نتایج، اقدام به انتخاب رشته نمایند. داوطلبانی که موفق به انتخاب رشته میشوند، باید مدتی را منتظر نتایج نهایی ارشد۱۴۰۲ بمانند، تا مشخص شود که در کدام یک از رشته های انتخاب شده، قبول شده اند. تاریخ تمامی این مراحل از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج نهایی ارشد۱۴۰۲

هنگامی که متقاضی پس از دریافت نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲، انتخاب رشته میکنند، باید منتظر بمانند نتیجه نهایی که همان نتیجه قبولی میباشد، اعلام شود. نتایج نهایی نشان دهنده ی این است که متقاضی در کدام رشته انتخابی پذیرفته شده. معمولا زمان اعلام نتایج نهایی ارشد، در اواخر شهریورماه میباشد.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲

نتایج اولیه نشان دهنده ی آن است که، کدام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته هستند، تراز و رتبه هر متقاضی و درصد هر درس نیز مشخص خواهد شد.

نتایج اولیه دانشگاه های روزانه، پیام نور، شبانه و آزاد، همزمان با هم و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. اما زمان دقیق اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، مشخص نیست و توسط سایت سنجش اعلام میشود.

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲

آن دسته از متقاضیانی که درنتایج اولیه آزمون ارشد، مجاز به انتخاب رشته شدند، بعد از انتخاب رشته مورد نظر خود، جهت دریافت نتیجه قبولی در آن رشته، باید منتظرنتایج کنکورکارشناسی ارشد۱۴۰۲، بمانند. نتایج ارشد نشان دهنده ی این موضوع است که متقاضی در کدام رشته پذیرفته شده که در سایت اصلی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج ارشد۱۴۰۲

·         ابتدا سایت سازمان سنجش، به آدرس را در مرورگر خود جست و جو نمایید.

·         در صفحه ی باز شده گزینه “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد” را انتخاب نمایید.

·         سپس گزینه ورود به سیستم را لمس کنید.

·         در این قسمت با توجه به مقطع تحصیلی خود، اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید.

·         اکنون میتوانید با لمس گزینه “نتایج نهایی” مشاهده نمایید که در کدام رشته قبول شده اید.

کارنامه نهایی نتایج ارشد ۱۴۰۲

همانطور که در این مطلب شرح داده شد، نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۲، نشان دهنده ی آن است که داوطلب در کدام کد رشته انتخابی، پذیرفته شده، اما کارنامه نهایی یا به اصطلاح کارنامه سبز، که مدتی بعد از انتشار نتایج کنکورارشد ۱۴۰۲، در دسترس متقاضی قرار خواهد گرفت، که مشخص خواهد شد، احتمال قبولی متقاضی در تمامی رشته های انتخابی خود به چه شکل میباشد. در این کارنامه، لیست کد رشته های انتخابی هر متقاضی، به ترتیب الویت بندی که در لیست انتخاب واحد خود مشخص کرده است، نشان داده میشود، که در کنار آنها رتبه متقاضی در آن کد رشته، و همچنین آخرین رتبه قبول شده در آن رشته مشخص خواهد شد.

به این ترتیب نتایج ارشد ۱۴۰۲ و همچنین وضعیت قبولی متقاضیان در تمامی رشته ها مشخص خواهد شد، چنانچه پس از نتایج نهایی ارشد۱۴۰۲، داوطلبان در رشته مورد علاقه خود قبول نشده باشند و احتمال قبولی خود را در سایر زیر رشته ها بدهند، میتوانند در زمان تکمیل ظرفیت نیز شانس خود را جهت این امر امتحان نمایند.

متقاضیان جهت دریافت کارنامه نهایی ارشد، باید به سایت اصلی سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند. اما چنانچه داوطلب ثبت نام در کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باشد، باید به سایت آزمون دانشگاه آزاد مراجعه نمایند، زیرا دریافت این کارنامه برای دانشگاه آزاد، از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲

تمامی متقاضیان جهت دریافت نتایج ارشد ۱۴۰۲، باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند، البته تا زمانیکه سنجش اطلاعیه ای مبنی بر انتشار نتایج در سایت رسمی خود قرار نداده، امکان دسترسی و مشاهده نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۲نیز امکان پذیر نخواهد بود. در ادامه راهنمای تصویری و همچنین نحوه مشاهده نتایج و کارنامه اولیه کنکور ارشد را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

·         ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید.

·         در صفحه ی باز شده عنوان “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد” را لمس کنید.

·         در این قسمت جهت مشاهده نتایج کنکورارشد۱۴۰۲ باید گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید.

·         اکنون از میان دو روش موجود، با توجه به اطلاعاتی که نزدخود دارید، یکی را انتخاب کرده و جایگاه های خواسته شده را تکمیل نمایید.

حال میتوانید نتایج اولیه آزمون ارشد خود را مشاهده کنید.

زمان و نحوه اعتراض به نتیجه کنکور ارشد ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد۱۴۰۲، در سه مرحله میتوانند نسبت به نتایج آزمون خود اعتراض نمایند. البته معترضین توجه نمایند که باید طبق مهلتی که از سمت سازمان سنجش اعلام خواهد شد، در این سه بازه زمانی جهت ثبت اعتراض به نتایج کنکور ارشد خود اقدام نمایند. چنانچه این فرصت را از دست بدهند و اعتراض خود را نسبت به نتایج کنکورکارشناسی ارشد۱۴۰۲ ثبت نکنند، دیگر امکان ثبت اعتراض وجودنخواهد داشت.

اعتراض به کلید سوالات

اولین مرحله جهت ثبت اعتراض به نتایج ارشد۱۴۰۲، زمانی است که کلیدسوالات اعلام خواهد شد. در این زمان سازمان سنجش طبق روال هرسال خود، فرصتی را در اختیار معترضین قرار خواهد داد تا در صورتیکه به هر بخش از این کلید اعتراضی دارند، بتوانند آن را ثبت کرده که به آن رسیدگی شود. متقاضیان جهت انجام اعتراض به کلیدسوالات باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد

دومین فرصتی که جهت اعتراض به کنکورارشد در نظرگرفته شده، مربوط به زمانی است که نتایج اولیه آزمون ارشد۱۴۰۲، اعلام خواهد شد. همانطور که میدانید این نتایج نشان دهنده ی آن است که با درنظرگرفتن رتبه ی متقاضی، آیا تنوانسته جهت انتخاب رشته موردنظرخود نمره لازم را کسب کند یا موفق به انجام این کار نشده. چنانچه متقاضی به اعلام نتایج کنکورکارشناسی ارشد۱۴۰۲ اعتراض داشته باشد، باید در تاریخ مقرر شده جهت انجام این امر اقدام نماید.

اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد

آخرین مرحله ای که متقاضی امکان ثبت اعتراض خود را دارد، مرحله دریافت نتایج نهایی آزمون ارشد۱۴۰۲ میباشد. در این مرحله نتیجه پذیرش متقاضیان در کد رشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته هر متقاضی مشخص خواهد شد، و چنانچه فردی به نتایج ارشد اعتراض داشته باشد، باید در تاریخ اعلام شده به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه نموده و اعتراض خود را ثبت نماید. متقاضیان معترض به نتایج باید به اطلاعیه های سنجش دقت نمایند که زمان دقیق ثبت درخواست را از دست ندهند.

کلام آخر

طبق روال هرسال سازمان سنجش و آموزش کشور، مسئول برگزاری کنکورکارشناسی ارشد، لقدام به انتشار نتایج این آزمون، در دو نوبت اولیه و نهایی خواهدکرد. توجه نمایید که نتایج اولیه کنکورکارشناسی ارشد، برای دانشگاه های سراسری و آزاد مشابه بوده و در کارنامه اولیه درج خواهدشد.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله در رابطه با نتایج ارشد۱۴۰۲، و همچنین اعلام نتایج کنکورکارشناسی ارشد۱۴۰۲، سوال و ابهامی برای شما پیش آمد میتوانید با مشاوران تحصیلی مجموعه ما ارتباط گرفته و ابهام خود را برطرف نمایید.

منبع: دستیار کمک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 302
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 488
  • بازدید ماه : 1,344
  • بازدید سال : 22,024
  • بازدید کلی : 104,294