loading...
zor
zora بازدید : 15 پنجشنبه 24 آذر 1401 نظرات (0)

بسیاری از افراد جامعه، هنگام ثبت نام دوره اول سهام عدالت، بنا بر هر دلیل موفق به تکمیل مراحل ثبت نام خود نشده، با توجه به اطلاعیه های منتشر شده پیش بینی می شود که شاید مرحله جدید ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ برگزار شود، اما سوال اینجاست که آیا امکان ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ وجود دارد؟ و اگر وجود دارد زمان ثبت نام جدید سهام عدالت چه وقتی است و مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت۱۴۰۱ چیست؟

شما پاسخ همه این سوال ها را در این مقاله دریافت خواهید کرد، و حتی در صورتی که سوالات جزعی تری نسبت به موارد مختلف سهام عدالت داشتید می توانید با مرکز مشاوره تلفنی ما تماس گرفته و از کمک مشاوران مجموعه ما استفاده کنید.

چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ هستند؟

سهام عدالت برای کمک به اقشار کم درآمد تر کشور در ابتدا به وجود آمد و افرادی که سهام عدالت به آنها تعلق گرفت که حدودا ۵۰ میلیون نفر می باشند شامل :

۱_ مددجویان کمیته امداد امام خمینی

۲_ بهزیستی

۳_ کارگران روز مزد

۴_ رزمندگان و جانبازان 

۵_ کارکنان دستگاه های اجرایی 

۶_ بازنشستگان 

۷_ جامعه روستاییان 

۸_ اقشار کم درآمد جامعه 

بعد از تصویب طرح آزاد سازی سهام عدالت، افراد می توانند آن را مانند سایر سهام های موجود در بورس خرید و فروش کنند. اما برخی از دسته افرادی که در دسته افرادی که در بالا به آنها اشاره کردیم هستند و به دنبال ثبت نام سهام جدید عدالت می باشند.

این افراد جزو گروه جاماندگان ثبت نام سهام عدالت هستند که با تصویت مجلس امکان ثبت نام آنها در سال ۱۴۰۱ فراهم شده، که البته شامل چند دسته اصلی می باشند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

افرادی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت، در دوره گذشته کرده اند اما به دلایل مختلفی، مانند وجود مشکل در سامانه ها و غیره، موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی، مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره بوده اند، ولی شناسایی نشده اند و یا اینکه بعدا، به عضویت این سازمان درآمده اند و یا پس از ثبت نام سهام عدالت، در خانواده مورد نظر متولد شده اند که در نتیجه، مشمول ثبت نام مرحله اول سهام عدالت نشده اند.

افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما، در آن زمان، به هر دلیل، موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند.

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

بر اساس اطلاعیه های رسمی منتشر شده در این خصوص، قرار بود تا پایان سال گذشته، وزارت کار لیست تمام افراد جا مانده از سهام عدالت را کهبه هر دلیلی نام نویسی آن ها انجام نشده است را تهیه و در اختیار مجلس قرار دهد. بعد از ارائه این لیست، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، آغاز شود.

به محض مشخص شدن شرایط و نحوه و زمان دقیق ثبت نام سهام عدالت سال۱۴۰۱ می توانید از طریق مرکز مشاوره الورایانه کمک این موضوع را پیگیری و در سریع ترین وقت ثبت نام خود را انجام دهید.

مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت۱۴۰۱

مدارک لازم جهت ثبت نام سهام عدالت شامل:

۱_ شناسنامه

۲_ کارت ملی هوشمند

۳_ شماره حساب بانکی 

۴_ سایر اطلاعات هویتی و بانکی هر یک از متقاضیان

البته در زمان نگارش این مقاله، زمان دقیق و نحوه و شرایط ثبت نام سهام عدالت سال۱۴۰۱ هنوز منتشر نشده است اما پیش بینی می شود با توجه به اینترنتی شدن بسیار از خدمات دولت و قوه قضاییه، این خدمت نیز به صورت الکترونیکی ارائه شود. (می توانید با ورود به سامانه سهام عدالت از این موضوع مطلع شوید)

البته برای آزاد سازی سهام خود و معامله و نقد کردن آن در بورس و کارگزاری ها، می بایست کد بورسی داشته باشید که طریقه دریافت کد بورسی را در مقاله راهنمای گام به گام ثبت نام سجام توضیح کامل داده ایم.

نحوه ثبت نام سهام عدالت جاماندگان در سامانه سهام عدالت

به طور کلی، با توجه به اینکه امروزه اکثر فعالیت ها، به صورت اینترنتی و با استفاده از سامانه های مختلف انجام می گیرد، پیش بینی می شود که ثبت نام جدید سهام عدالت نیز برای جاماندگان، به صورت اینترنتی، از طریق پلتفر های مجازی، انجام خواهد شد.

همچنین، لازم به ذکر است متقاضیان دریافت این سهام، می بایست پیش از آغاز دوره جدید ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱، از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سجام، به صورت غیر حضوری، کد بورسی خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار، دریافت نمایند.

در آخر

با توجه به اینکه هنوز نحوه اجرای طرح ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ در مجلس در حال بررسی است، نمی توانیم زمان و شرایط دقیق آن را برایتان توضیح داد. اما به محض مشخص شدن زمان و شرایط ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱، ما این مقاله را آپدیت خواهیم کرد تا شما به راحتی بتوانید ثبت نام خود را انجام دهید.

منبع : الو رایانه کمک 

مطالب مرتبط :

سامانه فروش سهام عدالت

احراز هویت غیر حضوری سجام

راهنمای گام به گام ثبت نام سامانه سجام

برچسب ها سهام عدالت ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 318
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 504
  • بازدید ماه : 1,360
  • بازدید سال : 22,040
  • بازدید کلی : 104,310