loading...
zor
zora بازدید : 22 شنبه 30 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 

ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی سال ۱۴۰۲ یک مرحله مهم برای دانش‌آموزان است که به آنها فرصتی برای ورود به یکی از مدارس برتر کشور را می‌دهد. آزمون مدارس نمونه دولتی یکی از معتبرترین و حائز اهمیت‌ترین آزمون‌های تحصیلی در ایران محسوب می‌شود.

این آزمون برای دانش‌آموزان پایه نهم ابتدایی برگزار می‌شود و شامل چندین مرحله است. ابتدا باید به وبسایت معاونت آموزشی و پرورشی منطقه یا استان خود مراجعه کرده و فرم ثبت نام را دانلود کنید یا به طور آنلاین پر کنید. در این فرم باید اطلاعات شخصی، اطلاعات تحصیلی و سایر موارد مورد نیاز را به درستی و کامل وارد کنید.

پس از تکمیل فرم ثبت نام، باید هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. مبلغ و نحوه پرداخت هزینه ثبت نام توسط معاونت آموزشی و پرورشی منطقه یا استان شما تعیین می‌شود و باید به دقت دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

محصلانی که در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند می توانند در زمان معین در این آزمون شرکت کرده تا در صورت پذیرفته شدن، مقطع تحصیلی متوسطه دوم خود را در آن سپری کنند.

با توجه به اهمیت مبحث تحصیل دانش آموزان، قصد داریم در این مقاله اطلاعات مفیدی در خصوص آزمون مدارس نمونه دولتی، زمان و نحوه ثبت نام سنجش نمونه دولتی، ورود به سایت نمونه دولتی استان مورد نظر برای نام نویسی، شرکت در آزمون ورودی این مدارس، زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مذکور را در اختیارتان قرار دهیم.

چنانچه هنگام ثبت نام با مشکلاتی مانند؛ عدم ورود به سامانه، ثبت نشدن اطلاعات، از دسترس خارج شدن وب سایت به دلیل هجوم بی سابقه افراد و … نیاز به دریافت مشاوره در خصوص، آزمون های نمونه دولتی دارید، می توانید با مجموعه مشاوره تلفنی تماس بگیرید، تا کارشناسان تحصیلی ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

در چند سال اخیر برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی باید به سایت مورد نظر آن در هر استان مراجعه نمود، زیرا این سنجش از تیزهوشان جدا شده و برای هر استان سایتی جداگانه در نظر گرفته شده است.

هر استان در کشور برای برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سایتی جداگانه از دیگر استان ها طراحی نموده تا دانش آموزان همان استان از شروع ثبت نام تا مرحله پایانی یعنی اعلام نتایج بتوانند به آن سامانه مراجعه نمایند.

آدرس وب سایت های ثبت نام و اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی
نام استان  آدرس سامانه نام استان  آدرس سامانه
آذربایجان شرقی namatest.ir سیستان و بلوچستان ۷۸.۳۸.۱۱۴.۱۰۵
آذربایجان غربی snj.awaedu.ir فارس sanjesh.farsedu.ir
اردبیل ۲۱۷.۲۱۹.۱۵۳.۲۱۸ قزوین nemooneh.qazvinedu.ir
اصفهان sanjesh.isfedu.ir قم asazmoon.qomedu.ir
البرز azmoon.albmedu.ir کردستان azmoon-kurd.medu.ir
ایلام ilam.natije.ir کرمان sanjesh.kermanedu.ir
بوشهر sanjesh.buedu.ir کرمانشاه azmoonkedu.ir
تهران azmoon.tehranedu.ir کهگیلویه و بویراحمد azmoon.kbedu.ir
شهرستان های تهران sanjesh.teo.ir گلستان nemooneh.goledu.ir
چهارمحال و بختیاری sanjesh.chbedu.ir گیلان sanjesh.giledu.ir
خراسان جنوبی azmoon.skedu.ir لرستان lorestan.natije.ir
خراسان رضوی ۱۰.۶۹.۷۸.۱۳ مازندران ۲۱۷.۲۱۹.۱۷۲.۵۳
خراسان شمالی azmoon.nkhedu.ir مرکزی markazi.natije.ir
خوزستان azmoon.khouzedu.ir هرمزگان ۱۰.۱۸۷.۵۰.۲۲
زنجان sabtenam.zanjanedu.ir همدان hamedan.natije.ir
سمنان iranschl.ir یزد result.yazdedu.ir

لازم به ذکر است که آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای پایه ششم به هفتم حذف گردیده و مدارسی با عنوان نمونه دولتی متوسطه اول با نام مدارس هیئت امنایی به کار خود ادامه می دهند.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

مانند سال گذشته آزمونی برای مدارس نمونه دولتی مقطع تحصیلی متوسطه اول برگزار نمی شود و دانش آموزان و والدین آن ها باید به صورت حضوری به نزدیک ترین مدرسه هیئت امنایی محل زندگی خویش مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

داوطلبان پایه نهم، که قصد تحصیل در مدارس نمونه دولتی را در مقطع متوسطه دوم دارند، باید در مهلت تعیین شده، فرایند نام نویسی را تکمیل و خود را برای برگزاری آزمون آماده سازند، و پس از اعلام نتایج در صورت قبولی، باید ثبت نام خود را در مرکز پذیرفته شده تکمیل نمایند.

تمامی مراحل مربوط به زمان و نحوه ثبت نام این سنجش در سایت های استانی اعلام شده و افرادی که در زمان مقرر موفق به نام نویسی اینترنتی در سایت مربوطه نگردیده اند، اجازه شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، از ۱۵ فروردین ماه لغایت ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir نسبت به ثبت نام در آزمون مربوطه اقدام نمایند.

مراحل ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانش آموزان پس از مراجعه به سایت استان مورد نظر خویش می توانند، اطلاعات شخصی مانند کدملی و … را وارد کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهند.

پس از درج موارد خواسته شده، متقاضیان باید مدارک تحصیلی، عکس، کارت ملی و شناسنامه خود را اسکن و بارگزاری نمایند.

به منظور تکمیل مراحل ثبت نام، پس از انجام مراحل فوق لازم است، مبلغی را بابت هزینه برگزاری آزمون از طریق درگاه پرداخت، واریز گردد.

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون نمونه دولتی

ابتدا سایت مربوطه به نشانی my.medu.ir را در مرورگر خود سرچ کنید. در ادامه در بخش انتخاب نقش گزینه دانش آموز را انتخاب کرده و کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را وارد نمایید.

پس از اینکه وارد پنل شخصی خود شدید، ” گزینه آزمون نمونه دولتی ” را انتخاب کرده و ادامه مراحل ثبت نام را انجام دهید.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شرایط عمومی 

_ داشتن تابعیت ایرانی (البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز در صورتی که مشمول شرایط خاصی باشند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند)

_ استفاده از سهیمه شاهد و روستایی

_ انتخاب رشته متناسب با نتیجه هدایت تحصیلی 

شرایط اختصاصی

_ تحصیل در پایه نهم

شرایط پذیرش آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم

_ گزینش داوطلبان برای رشته های نظری، هنرستان و فنی حرفه ای بر اساس میانگین امتیاز کل سنجش نمونه دولتی و معدل کتبی سالانه پایه نهم با نسبت های مساوی (۵۰ درصد آزمون کل + ۵۰ درصد معدل کتبی) صورت می پذیرد.

_ ۱۰ درصد از ظرفیت کل پذیرش به دانش آموزان مدارس شاهد اختصاص یافته است. 

که البته در ادامه برای شما، ترتیب الویت استفاده از سهیمه آزمون نمونه دولتی را شرح داده ایم؛

  • اولویت اول : فرزندان شاهد (شهداء)
  • اولویت دوم : فرزندان افراد جانباز ۵۰ درصد به بالا، آزادگان با بیش تر از ۳ سال سابقه اسارت
  • اولویت سوم : فرزندان افراد جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد، آزادگان با بیش تر از ۶ ماه سابقه اسارت
  • اولویت چهارم : فرزندان افراد جانباز زیر ۲۵ درصد، آزادگان با اسارت کم تر از ۶ ماه

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، ۸ صبح روز پنجشنبه در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۲ خواهد بود. اطلاعات دقیق تر جهت برگزاری آزمون نمونه دولتی نیز توسط وزارت آموزش و پرورش کشور در رسانه های ملی و روزنامه های کثیر الانتشار نیز اعلام می گردد.

مطابق با رسم هر ساله پس از برگزاری آزمون در حوالی تیر ماه، اعلام نتایج آزمون نیز تا اواخر شهریور اعلام شده تا پذیرفته شدگان در آزمون کتبی به منظور ثبت نام حضوری و ارائه مدارک به مدارس مربوطه تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید در مهر، اقدام نمایند.

نتیجه گیری

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲، برای دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در این مراکز را دارند به صورت اینترنتی و غیر حضوری صورت گرفته، در نتیجه علاقه مندان می توانند در موعد مقرر به وب سایت مربوطه مراجعه و فرایند نام نویسی خود را نهایی نمایند.

ما تلاش کردیم در این مطلب تمامی نکات مهم و ضروری در رابطه با نحوه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ را شرح دهیم، تا پاسخ مناسبی به سوال های متقاضیان تحصیل در این مراکز داده باشیم.

البته فراموش نکنید، دانش آموزان پایه ششم نیازی به شرکت در آزمون ندارند و می توانند به صورت مستقیم، در مدارس مربوط (هیات امنایی) ثبت نام کنند.

چنانچه ابهامات و سوالاتی پیرامون موضوع فوق، دارید که در بطن این مقاله به آن اشاره نشده، می توانید با مجموعه مشاوره تلفنی تماس گرفته تا کارشناسان تحصیلی ما، تمامی اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار شما قرار دهند.

منبع

مطالب پربازدید

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 944
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,470
  • بازدید ماه : 2,326
  • بازدید سال : 23,006
  • بازدید کلی : 105,276