loading...
zor
zora بازدید : 22 پنجشنبه 15 تیر 1402 نظرات (0)

شبکه اجتماعی اینستاگرام، این روزها بقدری پرکاربرد و محبوب شده است، که حجم زیادی از افراد حساب شخصی خود را در این پلتفرم ایجاد و از آن استفاده میکنند. یکی از امکاناتی که اینستاگرام بعد از خریده شدن توسط شرکت فیسبوک به آن اضافه شد، قابلیت گذاشتن استوری stories و همچنین هاید کردن آن از افراد می باشد که در ادامه این مقاله نحوه مخفی کردن استوری اینستاگرام را به صورت گام به گام و تصویری توضیح خواهیم داد.

در برخی موارد کاربر میخواهد افراد خاصی استوری او را ببینند. مخفی کردن استوری در اینستاگرام به معنای این است که می‌توانید تنظیم کنید استوری‌هایتان تنها برای برخی از فالوورهایتان قابل مشاهده باشد و برای دیگران پنهان باشد. در واقع، با مخفی کردن استوری، تنها افرادی که شما تعیین کرده‌اید می‌توانند آن را ببینند و سایرین نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

این قابلیت به شما امکان می‌دهد استوری‌های حاوی لحظات زودگذر و شخصی را با دوستان نزدیکتان یا گروهی خاص از فالوورهایتان به اشتراک بگذارید، بدون اینکه برای تمام فالوورهایتان قابل مشاهده باشد.

پس از انتخاب گروهی از فالوورهایتان برای مشاهده استوری، سایر فالوورهایتان این استوری را در لیست استوری خود نخواهند دید و به جای آن، استوری دیگری برای آن‌ها نمایش داده می‌شود یا اصلاً استوری شما برای آن‌ها نمایش داده نخواهد شد.

ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با انواع مخفی کردن استوری و همچنین نحوه مخفی کردن استوری اینستاگرام مطالبی ارائه کنیم.

نحوه مخفی کردن استوری اینستاگرام

برای دیده نشدن استوری اینستاگرام، چند راه پیش روی شماست. راه اول اینکه شما مایل هستید تا همه نتوانند استوری های مورد نظر شما را ببینند و تنها دوستان صمیمی و نزدیکانتان قادر به بازدید از آن باشند. برای این منظور باید گروهی درست کرده و آن افراد را به گروه اضافه کنید.این قابلیت در اینستاگرام تحت عنوان Close Friends list شناخته می شوند که در پاراگراف های بعدی آن را آموزش خواهیم داد.

روش دیگر، هنگامی است که شما میخواهید تنها چند نفر خاص استوری شما را نبینند که این حالت را باید تحت عنوان هاید کردن استوری Hide Story From جستجو کنید که در ادامه این روش را توضیح خواهیم داد.

شما با مخفی کردن استوری اینستاگرام، هایلایت های صفحه خود را نیز برای آن افراد نیز مخفی خواهید کرد، اگر هایلات صفحه ایی قبلا برای شما نمایش داده می شد و الان نمی توانید آن را ببینید، در واقع آن فرد شما را هاید کرده است.

نحوه نمایش استوری برای تعدادی خاص Close Friends list

این روش برای موقعی است که شما قصد دارید تا برای تعداد زیادی از افراد استوری خود را مخفی کنید.

1.      ابتدا وارد پروفایل خود شوید.

2.      سه خط سمت راست در بالای صفحه را لمس نمایید.

3.      گزینه Close Friends را لمس کنید.

4.      برای انتخاب افراد مورد نظرتان از لیست ارائه شده دکمه add را لمس نمایید.

5.      در صورت نیافتن کاربر مد نظر در لیست نمایش داده شده، از نوار جستجو یا Search در بالای صفحه استفاده کنید. برای این کار کافی است نام کاربری یا username کاربرد مورد نظر را در نوار جستجو یا search  تایپ کنید.

در صورتی که میخواهید اکانتی را از این لیست حذف کنید، کافیست تا گزینه ریمو Remove  را انتخاب کنید.

هنگام آپلود استوری نیز در مرحله آخر، باید روی گزینه story with close Friends کلیک کنید تا فقط برای افراد لیست کلوز فرند شما به نمایش گذاشته شود.

نحوه مخفی کردن استوری برای تعداد خاص Hide story

این گزینه هنگامی مورد استفاده قرار میگیرد که شما میخواهید همه دنبال کننده های شما استوری را مشاهده کنند بجز چند نفر.

به دو روش می توانید این کار را انجام دهید، اول اینکه می توانید از بخش تنظیمات پروفایل خودتان اکانت مورد نظر را هاید کنید، راه دوم از طریق پروفایل همان شخص یا اکانتی که مد نظرتان است می توانید این کارا را انجام دهید.

مخفی کردن استوری از طریق تنظیمات

1.      ابتدا وارد پروفایل خود شوید، سپس به قسمت تنظیمات رفته و گزینه story setting را انتخاب کنید.

2.      پس از اینکه وارد این قسمت شدید، گزینه Hide Your Story را انتخاب نمایید.

3.      برای شما لیستی از دنبال کنندگان شما را با یک دایره قابل تیک، نشان داده می شود. با تیک زدن هر اکانت استوری شما برای آن فرد مخفی خواهد شد.

با استفاده از گزینه سرچ نیز می توانید اکانتی که در لیست فالورهای شما نیستند، پیدا کرده و در لیست هاید استوری قرار دهید.

هاید کردن استوری از طریق پروفایل اکانت مد نظر

در این روش ابتدا باید وارد اکانت مد نظر شده و در قسمت بالا سمت راست، گزینه سه نقطه را انتخاب کرده و پس از آن گزینه Hide Your Story را فشار دهید.

اگر استوری شما در صفحه اکسپلور یا صفحه هشتگ نمایش داده شده باشد، در بالای صفحه خانه یا Home قابل مشاهده خواهد بود. به منظور پنهان کردن استوری از این قسمت می توان با لمس X در سمت راست صفحه یا صفحه هشتگ اقدام نمود.

در آخر:

در مقاله بالا نحوه مخفی کردن استوری اینستاگرام را توضیح دادیم ، از این پس شما قادر خواهید بود تا استوری خود را مخفی کنید و یا استوری اینستاگرام را به تعدادی افراد خاص نمایش دهید. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق، همچنان سوال یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 264
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 790
  • بازدید ماه : 1,646
  • بازدید سال : 22,326
  • بازدید کلی : 104,596