loading...
zor
zora بازدید : 23 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 

تمامی کسانی که قصد ادامه تحصیل و ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را دارند باید از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اطلاع کافی را داشته باشند. طبق روند هر سال برگزاری این آزمون توسط سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می گیرد. در گام اول داوطلب باید با ورود به سازمان سنجش مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

از آنجایی که کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری با هم ادغام شده است، افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری یا دانشگاه آزاد را دارند، باید بدانند که ثبت نام آن ها به صورت یکسان صورت می گیرد و با توجه به اهمیت این آزمون ما در این مقاله نحوه و شرایط ثبت نام را برای شما بازگو کرده ایم تا هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه نشوید.

چنانچه هنگام ثبت ام با مشکلی مواجه شدید که نیاز به راهنمایی کارشناسان در زمینه دانشگاهی داشتید می توانید با کارشناسان پشتیبانی مجموعه مشاور تلفنی تماس حاصل کنید تا در کمترین زمان مشکل شما را برطرف نمایند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

آزمون کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش برگزار شده و داوطلبینی که قصد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را دارند، باید با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور، جدول زمان بندی کنکور ارشد ۱۴۰۲ را مطالعه کرده و از زمان ثبت نام این آزمون اطلاع کافی را کسب کنند.

در سال گذشته متقاضیان توانستند از ۱۶ آذر ماه ثبت نام خود را تا یک هفته انجام دهند و همچنین زمان ثبت نام تا چند روز تمدید شد تا داوطلبین بتوانند در مهلت داده شده نوع کد رشته امتحانی ارشد خود را انتخاب کرده و وارد فرم کنند.

در صورتی که متقاضی از رشته تحصیلی خود ناراضی باشد، می تواند هنگام ثبت نام ارشد کد رشته مد نظر خود را از دفترچه راهنما انتخاب نموده و در روز ثبت نام آن را وارد سایت نماید.

با استناد به اطلاعیه های منتشر شده بر روی سایت سنجش آموزش کشور، زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از ۱۶ آذر ماه آغاز می شود. شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به این سایت از تاریخ دقیق ثبت نام مطلع شوند و در زمان مقرر ثبت نام خود را نهایی کنند.

متقاضیانی که از زمان مشخص شده برای ثبت نام جا بمانند، سازمان سنجش برای این دسته از افراد مهلتی دوباره تمدید می کند تا ثبت نام خود را به پایان برسانند.

جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد

رویداد تاریخ
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد + ویرایش اطلاعات ثبت نامی  ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ لغایت ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد+برگ راهنمای آزمون چند روز قبل از برگزاری آزمون ارشد
برگزاری آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته احتمالا ۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
نتایج اولیه+انتخاب رشته کنکور ارشد توسط داوطلبان احتمالا دهه اول تیر ماه ۱۴۰۲
اطلاعیه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت كد رشته محل های بورسیه یا دارای شرایط خاص+زمان انجام مصاحبه + تاریخ آزمون مرحله دوم مجموعه های امتحانی دارای آزمون تشریحی یا پروژه احتمالا دهه سوم تیر ماه ۱۴۰۲
نتایج نهایی احتمالا دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۲

مراحل اجرایی در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

دانشجویان سال آخر ممکن است در رابطه با نحوه ثبت نام در کنکور ارشد ۱۴۰۲ سوالاتی داشته باشند که به این افراد توصیه می شود قبل از آغاز فرآیند ثبت نام، از شرایط و نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و همچنین از تمامی فرآیند پذیرش، اطلاعات کافی را کسب کنند.

در این مقاله تمامی مراحل و شرایط ثبت نام گفته شده است و داوطلب می تواند با مطالعه مقاله، ثبت نام خود را تکمیل کند.

در قدم اول باید دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را از سایت سنجش دانلود کرده و آن را مطالعه کنید.

در قدم دوم باید از تمامی شرایط و ضوابط مطلع شوید و اقدام به جمع آوری مدارک نمایید.

در قدم سوم نسبت به پرداخت هزینه در جهت دریافت سریال اعتباری اقدام کرده و به سامانه ثبت نام آزمون ارشد مراجعه کنید.

در قدم آخر داوطلب باید تمامی اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در فرم اینترنتی ثبت نام وارد کرده و کد رهگیری را دریافت کند.

متقاضیانی که موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند در زمان تمدید مهلت ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ جهت ویرایش و ثبت نام مجدد اقدام کنند.

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ به صورت غیرحضوری و اینترنتی بوده و باید اطلاعات خود را با دقت و بدون خطا وارد کنند و کد رهگیری ثبت نام را به اتمام برسانند.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

۱ – مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

۲ – دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و مطالعه بخش های مختلف آن

۳ – تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام

۴ – پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت سریال اعتباری

۵ – مراجعه به سامانه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

۶ – تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام

۷ – دریافت کد رهگیری

۸ – وارد سایت sanjesh.org شوید.

۹ – گزینه ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.

۱۰ – سریال ثبت نام کارت اعتباری خریداری شده را وارد نمایید و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

۱۱ – عکس خود را با توجه به شرایط خواسته شده آپلود نمایید.

۱۲ – فرم را تکمیل کنید.

۱۳ – بعد از پر کردن فرم گزینه”  تایید و ادامه “ را انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

  • وارد سایت سنجش شوید.
  • در زمان ثبت نام لینک ثبت نام فعال شده است. برای مشاهده لینک بر روی گزینه کارشناسی ارشد در گوشه راست صفحه کلیک کنید. لینک پیش روی شما تحت عنوان (سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲) می باشد که باید بر روی آن کلیک کنید.
  • در ادامه گزینه ” ثبت نام جدید ” ر انتخاب کنید.
  • در این قسمت باید سریال ثبت نامی خود را وارد کنید. در صورتی که از قبل کارت اعتباری کنکور ارشد را خریداری کرده اید، سریال آن را در کادر مربوطه وارد نمایید و بعد از وارد کردن کد امنیتی گزینه ورود به سیستم را بزنید. چنانچه هنوز موفق به دریافت کارت نشده اید، در همین صفحه بر روی عبارت ( لینک خرید کارت اعتباری) کلیک کنید تا به صفحه دریافت کارت انتقال داده شوید.
  • بعد از ورود به صفحه خرید کارت اعتباری پنجره ای باز می شود که دو گزینه اول مربوط به خرید سریال ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ با پیامک اطلاع رسانی یا بدون پیامک اطلاع رسانی، می باشند. با انتخاب گزینه اول، پیامکی برای شما ارسال خواهد شد. گزینه سوم هم مربوط به خرید سریال علاقمندی به دانشگاه های غیر انتفاعی است.
  • بعد از انتخاب هرکدام از گزینه های مربوط به دریافت سریال ثبت نام، صفحه دیگری برای شما باز خواهد شد که در این قسمت باید اطلاعات خود را وارد کنید. حال باید درگاه بانکی که قصد پرداخت هزینه از آن را دارید انتخاب کرده و هزینه خواسته شده را پرداخت نمایید.
  • پس از پرداخت هزینه کارت اعتباری ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ سریال مربوط برای شما نمایش داده خواهد شد ( آن را در جایی یادداشت کنید تا فراموش نشود. )
  • مجددا به صفحه ثبت نام وارد شده و این سریال و کد امنیتی موجود را وارد نموده، سپس روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید.
  • در اولین مرحله باید تصویر خود را بارگزاری کنید. حتما نکاتی که در سمت چپ نوشته شده اند را مطالعه کنید و سعی کنید تصویری با فرمت گفته شده بارگزاری نمایید. در ادامه روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.
  • این مرحله یکی از مراحل مهم ثبت نام است و باید اطلاعات خواسته شده را با دقت بالا وارد نمایید. شاید اشتباه شما در این مرحله باعث دردسر شود پس با دقت و آرامش اطلاعات خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات درخواستی باید تیک مربوط به عبارت ” صحت اطلاعات وارد شده را قبول دارم ” را بزنید و در نهایت بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.
  • صفحه ای که مشاهده می کنید شامل تمامی اطلاعات هویتی و تحصیلی شما می باشد. کد پیگیری ثبت نام هم در این صفحه قرار دارد که بهتر است از صفحه پرینت گرفته  و آن را داشته باشید.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

برای ثبت نام در کنکور ارشد ۱۴۰۲ باید اطلاع کافی از شرایط لازم را داشته باشید. چنانچه شرکت کننده از شرایط گفته شده آگاه نباشد، امکان بروز مشکل هنگام ثبت نام وجود دارد. در ادامه به بررسی مهم ترین شرایط در نظر گرفته شده برای شما پرداخته ایم که این شروط به دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم شده است.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی
  • انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات
  • اگر داوطلب سابقه دشمنی با جمهوری اسلامی را داشته باشد باید تغییر نظر دهد
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک و امثال آنها
  • عدم احراز فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

افراد دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری حرفه ای یا دانشجویان سال آخر که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می شوند؛ مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ هستند.

دانشجویانی که قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد را دارند باید تا پایان مهلت ثبت نام ۱۴۰۲ از تحصیل انصراف قطعی بدهند.

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی باید از نظر تعهد خدمت به وزارت بهداشت تکلیف خود را مشخص کرده و از این نظر منع نشده باشند.

پذیرفته شدگان دوره های روزانه در سال گذشته مجاز به ثبت نام در این کنکور نخواهند بود ( حتی اگر ثبت نام خود را تکمیل نکرده یا از دانشگاه انصراف داده باشند)

معدل دانشجویان سال آخر یا فارغ التحصیلان سال ۸۶ به بعد نباید از ۱۲ کمتر بوده باشد.

افرادی که از مزایای صندوق رفاه دانشجویی برخوردار هستند باید در صورت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صندوق های مذکور تضمین کافی داده تا بعد از پایان تحصیل در مقطع بالاتر تعهد خدمتی خود را انجام دهند.

نکات قابل توجه در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

_ داوطلبان می توانند بدون توجه به مدرک کارشناسی خود در رشته های مجاز مورد علاقه شان ثبت نام کنند.

_ هر دواطلب با توجه به علاقه خود می تواند حداقل دو کد رشته که یکی اصلی و دیگری شناور می باشد را برای شرکت در این آزمون انتخاب نماید.

_ انتخاب رشته این کنکور به دو دسته اصلی و شناور تقسیم بندی می شود که ضروری است داوطلب رشته اول خود را از لیست رشته های اصلی و رشته دوم را از لیست رشته های شناور انتخاب نماید.

_ متقاضیان در هر دو کد رشته باید هزینه ثبت نام هر رشته را به صورت جداگانه پرداخت نمایند.

_ اگر شما علاقه مند به تحصیل در کد رشته محل های کارشناسی ارشد پیام نور و غیر انتفاعی هستید، باید علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام، کارت اعتباری علاقه مند را نیز خریداری کنید و اگر در زمان ثبت نام فراموش کرده اید گزینه پیام نور و غیر انتفاعی را فعال نمایید، می توانید در زمان انتخاب رشته این کار را انجام دهید.

_ متقاضیان دو رشته باید اول ثبت نام خود را در یک نوبت انجام دهند و در پایان ثبت نام یک شماره پرونده ۷ رقمی و یک کد رهگیری ۱۶ رقمی دریافت نمایند. فراموش نکنید تنها در زمان ثبت نام و انتخاب رشته امکان تغییر رشته را دارید و بعد از قبولی نمی توانید هیچ تغییری را اعمال نمایید.

سخن نهایی

شما با مطالعه این مطلب اطلاعات کافی را در جهت شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و مراحل اجرایی در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ مطالعه نموده اید. بهتر است برای قبولی در این آزمون منابع مفید را با دقت مطالعه کنید.

چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق، همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان مشاوره تلفنی تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

منبع

مطالب مرتبط

اعلام نتایج اولیه کنکور

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکوردانشگاه پیام نور

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 124
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 650
  • بازدید ماه : 1,506
  • بازدید سال : 22,186
  • بازدید کلی : 104,456