loading...
zor
zora بازدید : 28 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران سامانه همگام با آن سر و کار دارند، فراموشی رمز همگام و بازیابی آن می باشد. سامانه همگام یکی از کاربردی ترین سامانه هایی می باشد که تنها مخصوص دانش آموزان و فرهنگیان می باشد. فراموشی رمز همگام می تواند مشکلات زیادی را برای کاربران این وب سایت ایجاد کند در نتیجه نگهداری از رمز همگام یک اقدام بسیار ضروری برای کاربران این سامانه می باشد.

چنانچه شما بنا بر هر دلیلی رمز ورود همگام خود را گم و یا فرموش کرده اید و پاسخی برای سوال “رمز همگام را فراموش کرده ام، چگونه می توانم آن را بازیابی کنم؟ را نمی دانید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ زیرا ما به شما نحوه بازیابی رمز سامانه همگام را به صورت کامل همراه با آموزش تصویری شرح داده ایم.

فراموشی رمز همگام دانش آموزان و بازیابی آن

بزرگ ترین گروهی که عضو سامانه همگام بوده و از آن استفاده می کنند، دانش آموزان می باشند. که بیش تر از سایر کاربران با مشکل فراموشی رمز همگام سر و کله می زنند. با توجه به اینکه امکان بازیابی رمز ورود همگام برای دانش آموزان ممکن است، اما نباید فراموش کرد که این کار تنها از طریق اطلاع به مدیر مدرسه و اقدام ایشان امکان پذیر است و دانش آموزان امکان بازیابی رمز سامانه همگام را ندارند.

با ارائه درخواست بازیابی رمز همگام، مدیر مدرسه کد ملی شما را دریافت کرده و با انجام اقدامات ضروری، رمزتان را بازیابی می کند. حال می توانید با استفاده از نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور جدیدتان وارد سامانه همگام شوید.

بهتر است بدانید که رمز همگام درست مانند کد ملی مخصوص یک نفر می باشد و هیچ گاه رمز دو نفر یکی نخواهد بود و همین موضوع به خوبی اهمیت مراقبت از رمز ورود به سامانه همگام را نشان می دهد. همچنین افراد برای ثبت نام در آزمون های مختلفی مانند آزمون جانمایی سمپاد، آزمون نمونه دولتی و … به این رمز نیاز دارند.

نکته : رمز همگام شامل چند عدد و حرف انگلیسی می باشد.

فراموشی و بازیابی رمز همگام تیز هوشان

با توجه به اینکه دانش آموزان برای ثبت نام در آزمون هایی مثل تیزهوشان باید با ورود به سامانه همگام، ثبت نام کنند؛ پس فراموشی رمز عبور همگام برایشان یک چالش بزرگ محسوب می شود.

البته اصلا نباید در این باره نگران باشید زیرا مثل بخش قبل نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه و صحبت با مدیر نیست خودتان به تنهایی و به صورت اینترنتی نیز می توانید رمزتان را بازیابی کنید.

بازیابی رمز همگام تیزهوشان ورودی پایه هفتم

۱_ وارد وب سایت hoosh.medu.ir شوید.

۲_ در این مرحله باید گزینه “رمز ورود را می دانم “ را انتخاب نمایید.

۳_ کد ملی، شماره شناسنامه و شماره تلفن خود را وارد کرده و سپس گزینه تایید را انتخاب کنید.

۴_ به سادگی رمز ورودی شما بازیابی شد.

بازیابی رمز همگام تیزهوشان ورودی پایه دهم

۱_ وارد وب سایت azmoon.medu.ir شوید.

۲_ گزینه “آموزشی” را انتخاب نمایید.

۳_ در این مرحله بر روی گزینه بازیابی کلمه عبور کلیک نمایید.

۴_ اطلاعات خواسته شده را وارد و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

۵_ بازیابی رمز همگام شما با موفقیت انجام شد.

بازیابی رمز همگام فرهنگیان در صورت فراموشی

یکی از مهم ترین کاربران این وب سایت را معلمان تشکیل می دهند. فرهنگیان با استفاده از این سامانه می توانند ازخدمات گوناگونی مانند دریافت فیش حقوقی خود بهره مند شوند. البته در برخی شرایط معلمان نیز با این سوال رو به ور می شوند که رمز همگام فیش حقوقی خود را فراموش کرده ام، چگونه باید رمز همگام خود را بازیابی نمایم؟؟

خوشبختانه برای معلمان هم امکان بازیابی این رمز ممکن است و برای این امر باید به مدیر مدرسه مراجعه کرده تا رمز ورود جدیدی دریافت نمایند. مدیر مدرسه جهت بازیابی رمز همگام معلم باید مراحل زیر را طی کند :

۱_ در اولین مرحله باید وارد آدرس hamgam.medu.ir شوید.

۲_ نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید تا بتوانید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

۳_ در این مرحله نیز باید نقش و سازمان خود را مشخص و سپس گزینه تایید را انتخاب نمایید.

۴_ در این صفحه باید گزینه مدیریت کاربران را انتخاب نمایید.

۵_ با ۴ گزینه متفاوت رو به رو می شوید و شما برای بازیابی رمز همگام باید گزینه ویرایش را انتخاب نمایید.

۶_ در این بخش باید کد ملی فردی که قصد بازیابی رمز همگامش را دارید وارد نمایید، در ادامه نیز با توجه به نقش شخص که معلم می باشد یا دانش آموز، گزینه مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه جست و جو کلیک کنید.

۷_ در ادامه نام کاربر در جدولی به شکل زیر به شما نمایش داده می شود که برای بازیابی رمز باید شکل دو فلش معکوس که در عکس مشخص شده را انتخاب نمایید.

۸_ حال پنجره ای باز شده که از شما می پرسد “آیا از بازنشانی رمز عبور همگام اطمینان دارید؟” باید گزینه ok را انتخاب نمایید تا فرآیند بازیابی رمز همگام با موفقیت انجام شود.

۹_ بعد از تایید، رمز عبور جدید برای شما نمایش داده می شود که باید آن را یادداشت و به کاربر تحویل دهید.

بازیابی رمز همگام مدیران مدرسه

فراموشی رمز همگام مشکلی است که حتی برای مدیران مدرسه نیز پیش می آید و برای بازیابی آن باید به واحد فناوری مربوطه مراجعه و رمز جدید خود را دریافت نمایند.

نکات بازیابی رمز همگام با کد ملی

_ تمامی کاربران اعم از دانش آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدارس در صورت فراموشی رمز همگام خود می توانند با مراجعه به مدیر مدرسه، مجدد این رمز را دریافت نمایند.

_ دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون های مدارس تیزهوشان پایه های هفتم و دهم را دارند، در صورت فراموشی رمز خود می توانند به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون، رمز خود را بازیابی نمایند.

_ دانش آموزانی که نام آن ها در سایت همگام تعریف نشده است و در این سامانه دارای حساب کاربری نمی باشند، نمی توانند نسبت به بازیابی رمز خود اقدامی انجام دهند و باید به مدیر مدرسه خود مراجعه نمایند تا بتوانند رمز همگام خود را دریافت نمایند.

_ آن دسته از دانش آموزانی که قصد بازیابی رمز همگام خود را در صورت فراموشی را دارند باید کد ملی با عدد شماره شناسنامه که دارای ۶ رقم می باشد را به همراه شماره موبایل خود وارد نمایند.

_ در صورت فراموشی رمز و بازیابی مجدد آن توسط دانش آموز از طریق سایت ثبت نام تیزهوشان، در ادامه برای ورود به پنل کاربری خود در سایت همگام باید از رمز جدید استفاده نمایید.

_ فراموش نکنید برای بازیابی رمز همگام باید حتما به سایت های گفته شده در این مطلب مراجعه کنید.

_ توجه داشته باشید هنگام وارد کردن کد ملی بسیار دقت کنید زیرا در صورت اشتباه بودن کد ملی نمی توانید وارد پنل شخصی خود شوید.

_ در صورتی که شماره تلفن همراه خود را به اشتباه وارد نمایید، کد برای شخص دیگری ارسال می شود، در نتیجه هنگام ثبت اطلاعات خود دقت لازم را به عمل آورید.

_ هنگام بازیابی رمز همگام خود حتما گزینه ذخیره اطلاعات را انتخاب نمایید زیرا در غیر این صورت، ممکن است شما نتوانید رمز همگام خود را مجدد دریافت نمایید.

سخن نهایی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم یکی از رایج ترین مشکلاتی که معلمان، دانش اموزان و سایر کاربران سامانه همگام با آن مواجه می شوند فراموشی رمز عبور همگام و نحوه بازیابی رمز همگام می باشد. در نتیجه اگر شما هم رمز همگام خود را فراموش کرده اید می توانید با مراجعه به مدیر مدرسه و درخواست بازیابی رمز، رمز جدید برای ورود به سامانه همگام را دریافت نمایید.

البته دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون های تیزهوشان را دارند و با مشکل فراموشی رمز سامانه همگام مواجه شده اند، می توانند به صورت آنلاین و خودشان این رمز را مجدد دریافت کنند. در صورتی که در هر یک از مراحل بازیابی رمز سامانه همگام با مشکل و یا خطا مواجه شدید می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس گرفته تا در کوتاه ترین زمان مشکل شما بررسی و رفع شود.

منبع

مطالب مرتبط

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

سهمیه ایثارگری و رزمندگان در کنکور سال تحصیلی 1401-1402

زمان اعلام نتایج کنکور 1402-1403

اعلام نتایج اولیه کنکور

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکوردانشگاه پیام نور

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 302
  • بازدید ماه : 1,158
  • بازدید سال : 21,838
  • بازدید کلی : 104,108