loading...
zor
zora بازدید : 13 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 

هر ساله دانش آموزان و دانشجویان علاقه‌مند، پیگیری تحصیلات عالی، به دنبال شرکت در آزمون تیزهوشان هستند. این آزمون، فرصتی برای بررسی دانش و توانایی داوطلبان در رشته‌های مختلف و به دست آوردن رتبه‌ی برتر میان داوطلبان می‌باشد. بنابراین اطلاع از زمان آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای آمادگی در این آزمون، یک امر ضروری است.

در این مطلب، قصد داریم در رابطه با زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و نکات کلیدی این موضوع صبحت کنیم تا در صورتی که شما نیز به دنبال تحصیلات عالی و کسب رتبه‌ی برتر در آزمون تیزهوشان هستید، بتوانید در مهلت مشخص شده، در این سنجش شرکت نمایید.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیش تر نیز می توانید با مجموعه مشاوره تلفنی تماس گرفته، تا کارشناسان ما، تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

زمان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳-۱۴۰۲

آزمون تیزهوشان یکی از مهمترین آزمون‌های استعدادیابی در ایران است که به منظور شناسایی دانش‌آموزان با استعداد و نخبه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، ساعت ۹ صبح پنجشنبه تاریخ ۱ تیرماه اعلام شده است.

زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳-۱۴۰۲

بر اساس اطلاعیه ای که از سوی سازمان سنجش منتشر شده ، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۰ تیرماه اعلام شده است.

با توجه به اهمیت و تأثیرات مثبت آزمون تیزهوشان، این آزمون همواره مورد توجه و اهمیت ویژه‌ای از سوی مردم و مسئولان قرار گرفته است. بنابراین، برگزاری منظم این آزمون و توجه به نتایج آن می‌تواند به شناسایی استعدادهای جوانان کشور و پشتیبانی از رشد و توسعه آنان کمک شایانی نماید.

نکته مهم

از نکات مهمی که در رابطه با برگزاری آزمون تیزهوشان باید مد نظر داشته باشید این است که عموما در یک بازه ۴ تا ۵ روزه قبل از برگزاری آزمون لینک دانلود کارت ورود به جلسه بر روی سایت قرار گرفته و داوطلبان باید اقدام به دریافت آن نمایند.

آمادگی در آزمون تیزهوشان

برای آمادگی در آزمون تیزهوشان، این موارد را می‌توانید در نظر بگیرید:

  1. مطالعه و تمرین: درک و مسلط شدن به مباحث دروس درسی از اولین مراحل آمادگی برای آزمون تیزهوشان است. برای این منظور، می‌توانید از منابع مرجع مثل کتاب‌های درسی، منابع آموزشی آنلاین و نرم‌افزارهای آموزشی استفاده کنید.
  2. حل تمرینات و مشارکت در کلاس: یکی از راه‌های برتر برای یادگیری بهتر مفاهیم دروس، حل تمرینات و مشارکت در کلاس درس است. با حل تمرینات، می‌توانید مفاهیم را به خوبی درک کنید و با مشارکت در کلاس، به سوالاتی که دیگران مطرح می‌کنند، پاسخ دهید و از دیگران یاد بگیرید.
  3. حل سوالات آزمون: برای آشنایی با سوالات آزمون تیزهوشان، می‌توانید از سوالات آزمون‌های قبلی استفاده کنید و آن‌ها را حل کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با سبک سوال‌های آزمون آشنا شوید و در آینده بهتر آماده آزمون تیزهوشان باشید.
  4. شرکت در دوره‌های آموزشی: برخی موسسات آموزشی دوره‌هایی برای آمادگی دانش‌آموزان برای آزمون تیزهوشان برگزار می‌کنند. با شرکت در این دوره‌ها، می‌توانید با مباحث مختلف آشنا شوید و تکنیک‌های حل سوالات آزمون را یاد بگیرید.
  5. مدیریت زمان: در آزمون تیزهوشان، مدت زمان محدودی برای پاسخگویی به سوال‌ها وجود دارد.

نتیجه گیری

شرکت در آزمون تیزهوشان، فرصتی برای تست دانش و توانایی داوطلبان بوده و همچنین، این سنجش به متقاضیان کمک می‌کند تا با بررسی خود در مقایسه با دیگران، به شناخت بهتری از توانایی‌هایی که دارند، دست یافته و برای پیگیری تحصیلات عالی، بهترین انتخاب را داشته باشند.

همچنین شرکت در امتحان تیزهوشان می‌تواند در تسریع روند پذیرش در دانشگاه‌های برتر و کسب فرصت‌های شغلی عالی پس از فارغ التحصیلی نیز موثر باشد.

ما تلاش کرده ایم در این مطلب، اطلاعات کاملی در خصوص زمان آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع

مطالب مرتبط

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

سهمیه ایثارگری و رزمندگان در کنکور سال تحصیلی 1401-1402

زمان اعلام نتایج کنکور 1402-1403

اعلام نتایج اولیه کنکور

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 314
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 500
  • بازدید ماه : 1,356
  • بازدید سال : 22,036
  • بازدید کلی : 104,306