loading...
zor
zora بازدید : 19 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 

با گسترش آموزش عالی و افزایش تعداد دانشجویان در سراسر جهان، مقطع دکتری به عنوان یکی از بالاترین مراحل تحصیلی و ادامه دهنده تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد، بسیار محبوب و جذاب است.

با این حال، ثبت نام دوره دکتری در بسیاری از موسسات آموزشی، با مشکلاتی مانند؛ نیاز به داشتن کد موسسه محل اخذ مدرک مربوطه همراه است.

با توجه به این موضوع مهم، در این مطلب به بررسی و آشنایی با کد موسسه محل اخذ مدرک برای ثبت نام دوره دکتری پرداخته خواهد شد. در این راستا به توضیح مفهوم، دلایل نیاز، روش‌های اخذ و چالش های پیش بینی شده برای دانشجویان پرداخته خواهد شد.

همچنین می توانید جهت دریافت تلفنی این کد، با مجموعه مشاوره تلفنی تماس بگیرید.

کد موسسه محل اخذ مدرک کاردانی برای ثبت نام دکتری

برخی از داوطلبان آزمون دکتری که به صورت ناپیوسته مدرک لیسانس خود را دریافت کرده اند، هنگام ثبت نام دکتری باید کد موسسه محل اخذ کاردانی خود را وارد نمایند. (محل درج این شماره در بند ۲۴ فرم ثبت نام می باشد)

این کد نشان دهنده آن است که داوطلب مقطع تحصیلی کاردانی خود را در کدام موسسه یا دانشگاه گذرانده، لازم به ذکر است دریافت این شماره تنها از راه سازمان سنجش معتبر بوده و نباید از طریق سرچ های عادی اقدام به پیدا نمودن آن کرد.

جهت اخذ این کد کافیست هنگام پر کردن بند ۲۴ بر روی اطلاعات بیشتر کلیک کرده و در صفحه جدیدی که برایتان نمایش داده می شود، نام موسسه یا دانشگاه مقطع کاردانی خود را وارد کنید.

داوطلبان دارای مدرک کاردانی علاوه بر وارد کردن کد موسسه محل اخذ کاردانی باید کد رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود را در بند ۲۳ وارد نمایند.

نکته : داوطلبانی که مدرک کارشناسی ناپیوسته دارند، باید این بند را خالی بگذارند.

کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی برای ثبت نام دکتری

داوطلبان ثبت نام دکتری، جهت نام نویسی، باید کد موسسه محل اخذ مدرک لیسانس خود را در بند ۲۸ وارد نمایند.

جهت دریافت این کد، بر روی اطلاعات بیشتر کلیک کرده و نام دانشگاه مقطع کارشناسی خود را وارد و گزینه جستجو را انتخاب کنید، در نهایت کد مربوطه را کپی و در بند ۲۸ وارد نمایید.

خوب است بدانید که بند ۲۷ نیز مربوط به کد رشته تحصیلی داوطلب در مقطع کارشناسی است که وارد کردن آن الزامی است.

کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی ارشد برای ثبت نام دکتری

در هنگام پر کردن فرم ثبت نام کنکور دکتری در بند ۳۲ باید کد موسسه محل اخذ مدرک فوق لیسانس خود را که از سایت سنجش دریافت کرده اید، تکمیل نمایید. درج این کد به دلیل تعیین سرنوشت تحصیلی فرد برای سازمان سنجش اهمیت دارد.

نکته : کد رشته تحصیلی مقطع ارشد در بند ۳۱ وارد شده و دقیقا باید مربوط به رشته و گرایش تحصیلی مقطع ارشد داوطلب باشد.

خطا در درج کد موسسه محل اخذ مدرک برای ثبت نام دکتری

در صورتی که هنگام وارد کردن کدهای مربوطه، دچار خطا شده اید، باید سریعا اقدام به ویرایش آن نمایید، زیرا در صورت عدم پیگیری این موضوع، نمی توانید فرآیند انتخاب رشته خود را پس از آزمون نهایی نمایید.

_ در صورتی که کد را اشتباه وارد کرده باشید، سامانه ثبت نام دکتری در سایت سازمان سنجش خطا می دهد. (این کد اشتباه است)

_ پیش از هر نکته ای توصیه می شود که این کد ها را فقط و فقط از سایت سازمان سنجش دریافت کنید و نه هیچ سایت دیگری

_ اگر کد را از سایت سنجش دریافت نموده اید ولی باز هم سامانه خطا می دهد لازم است از سایت خارج شده و با مجدد وارد شوید و فرایند نام نویسی خود را نهایی نمایید.

ویرایش کد موسسه محل اخذ مدرک برای نام نویسی در آزمون دکتری

در صورتی که پس از ثبت نام در آزمون متوجه شدید که کد های محل اخذ مدارک خود را اشتباه وارد کرده اید جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و می توانید در بازه زمانی که سازمان سنجش برای ویرایش اطلاعات در اختیار داوطلبان قرار می دهد آن ها را تصحیح نمایید.

جهت ویرایش کد موسسه محل اخذ مدرک، می توانید با مجموعه مشاوره تلفنی تماس بگیرید.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مطلب، متوجه می شویم که درج کد موسسه محل اخذ مدارک، یکی از چالش هایی است که بسیاری از دانشجویان متقاضی ثبت نام در دوره دکتری با آن روبه رو می‌شوند.

دانشجویان می توانند هم از طریق تماس با مجموعه مشاوره تلفنی و هم وب سایت سازمان سنجش، اقدام به دریافت این مدارک نمایند. البته ممکن است هنگام ورود به پنل کاربری خود در سازمان سنجش، با مشکلاتی از قبیل؛ شلوغ بودن سرورها، بالا نیامدن سامانه و ارورهای مختلفی مواجه شوند، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم از طریق تماس با کارشناسان مشاوره تلفنی، اقدام به دریافت مدارک خود نمایند.

منبع

تحلیل و بررسی کارنامه کنکور سراسری

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402-1403

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 768
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,294
  • بازدید ماه : 2,150
  • بازدید سال : 22,830
  • بازدید کلی : 105,100