loading...
zor
zora بازدید : 20 یکشنبه 11 تیر 1402 نظرات (0)

گواهی عدم سوء پیشینه مدرکی است که برای بسیار از امور از جمله استخدام در ارگان ها و گرفتن مجوز های مختلف لازم می باشد. شما می توانید از طریق سامانه استعلام سوء پیشینه قوه قضائیه، گواهی عدم سوء پیشینهخود را دریافت نمایید.

همانطور که می دانید برای انجام بسیاری از کارها، داشتن گواهی سوء پیشینه الزامی است. داشتن سوء پیشینه به این معناست که فرد در گذشته مرتکب جرم شده است.

حالا سوال اینجاست که از کجا بفهمیم سوء پیشینه داریم؟

بعضی از جرایم، جنبه کیفری ندارند و در گواهی عدم سوء پیشینه درج نمی شوند. اما بعضی دیگر از جرایم، تا مدتی و یا حتی تا آخر عمر ثبت می شوند. برای اطلاع دقیق از اینکه دارای سوء پیشینه هستید یا خیر، باید به سامانه پیگیری سوء پیشینه مراجعه کنید. اما قبل از ورود به سامانه استعلام سوء پیشینه، باید مطمئن باشید که از قبل در این سامانه ثبت نام کرده اید.

در گذشته شما می بایست به صورت حضوری به دفاتر خدمات قضایی مراجعه می کردید، اما در حال حاضر می توانید بصورت غیر حضوری و اینترنتی اقدام به استعلام عدم سوء پیشینه و پیگیری گواهی سوء پیشینه نمایید.

در ادامه ما برای شما نحوه استعلام و مراحلی که باید جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینهانجام دهید را شرح خواهیم داد.

سامانه استعلام سوء پیشینه

در مرحله اول باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید، در صورتی که هنوز در سامانه ابلاغ الکترونیک ثبت نام نکرده اید با ما تماس بگیرید. پس از ثبت نام باید احراز هویت اینترنتی ثنا را نیز انجام دهید.

در صورتی که از داشتن سوء پیشینه خود مطمئن نیستید، باید به این سامانه مراجعه کرده و اینترنتی اقدام به درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه نمایید.

برای این منظور ابتدا وارد آدرس اینترنتی https://adliran.ir/JssClearanceCertRequest/SelfIndex شوید. همانطور که در تصویر ملاحظه می کنید، حتما باید از قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید و رمز ورود به سامانه ثنا را داشته باشید تا وارد سامانه گواهی عدم سوء پیشینهشوید.

نحوه استعلام سوء پیشینه

برای استعلام سوء پیشینه ابتدا وارد سامانه https://adliran.ir/JssClearanceCertRequest/SelfIndex شوید. پس از وارد کردن رمز شخصی خود، رمز یکبار مصرف برای شما ارسال می شود که با وارد کردن آن وارد صفحه زیر خواهید شد.

همانطور که مشاهده می کنید، دو گزینه پیش روی شماست؛ گزینه اول درخواست گواهی عدم سوء پیشینه است و گزینه دوم ثبت و ویرایش درخواست گواهی عدم سوء پیشینه است که گزینه دوم در مرحله پیگیری به کار شما خواهد آمد.

شما می بایست گزینه اول را انتخاب کنید. پس از آن وارد صفحه ای می شوید که اطلاعات شخصی شما در سامانه ثنا وجود دارد.

در قسمت پایینی این صفحه دو گزینه وجود دارد، یکی تحت عنوان به درخواست سازمان/شرکت و.. و دیگری به درخواست شخصی.

خب مشخص است که، در صورتی که گواهی عدم سوء پیشینه را برای ارگان و یا سازمانی نیاز دارید، گزینه اول و برای اطلاع خود گزینه دوم را انتخاب کنید و گزینه بعدی را بزنید.

در مرحله آخر باید هزینه صادر کردن گواهی عدم سوء پیشینه را بصورت اینترنتیپرداخت کنید و گزینه ثبت نهایی را بزنید.

مدتی طول خواهد کشید تا مرجع بررسی، درخواست شما را بررسی و نتیجه را برای شما در پنل شخصی قرار دهد تا شما با امکان چاپ آن، از این گواهی استفاده کنید.

در قسمت انتهای این مقاله نیز قصد داریم نحوه پیگیری سوء پیشینه با کد ملی را شرح دهیم.

نحوه پیگیری سوء پیشینه با کد ملی

این فرآیند بسیار ساده است، ایتدا وارد آدرس https://adliran.ir/ شوید و مطابق شکل گزینه استعلام گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب کنید.

بعد از آن می توانید با استفاده از کد ملی و رمز شخصی خود وارد صفحه سامانه استعلام سوء پیشینه شوید و مراحل بالا را انجام دهید.

در صورتی که رمز شخصی خود را فراموش کرده اید گزینه فراموشی رمز را انتخاب کنید که در ادامه با تصویر نحوه بازیابی رمز شخصی را توضیح خواهیم داد و در صورتی که در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اید به مقاله نحوه ثبت نام سامانه ثنا مراجعه کنید.

پیگیری سوء پیشینه با کد رهگیری

در اولین مرحله وارد سایت عدل ایران شوید. (adliran.ir)

گزینه “گواهی عدم سوء پیشینه” را انتخاب کنید.

در صفحه جدید، در کادر اول، گواهی عدم سوء پیشینه را مشخص کنید.

در کادر دوم، باید کد رهگیری ۱۶ رقمی را وارد کرده و در کادر سوم، تاریخ ایجاد مدرک (همان تاریخ تنظیم ابلاغیه از پایگاه خدمات قضایی) را وارد نمایید.

بعد از انجام مراحل گفته شده، گزینه “جست و جو” را انتخاب نمایید تا گواهی عدم سوء پیشینه نمایش داده شود.

نحوه بازیابی رمز شخصی ورود به ثنا:

شما با داشتن یک سری اطلاعات فردی می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید. البته می توانید در سامانه ثنا که توضیحات مربوط به ثبت اطلاعات فردی در آن داده شده، فراموشی رمز را بزنید و رمز عبور خود را بازیابی نمایید.

برای بازیابی رمز عبور، در همان صفحه ورود بر روی رمز عبور خود را فراموش کرده ام، کلیک کنید.

بعد از کلیک کردن روی این گزینه، صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. شما باید در دو مرحله اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. ابتدا کد فعال سازی به تلفن همراه شما ارسال خواهد شد، سپس با کمک این کد می توانید رمز شخصی جدیدی را فعال کنید

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

· اصل شناسنامه کارت ملی متقاضی

· داشتن عکس بیوتریک

· معرفی نامه از طرف محل کار یا تکمیل فرم درخواست

· آدرس دقیق منزل به همراه کد پستی

· پرداخت هزینه

موارد ذکر شده هنگام مراجعه حضوری برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ضروری می باشد.

در آخر:

نحوه گرفتن سوء پیشینه و آشنایی با مراحل مختلف آن برای هر فردی لازم و ضروری است زیرا احتمالاً در طول زندگی خود بنا بر دلایل مختلفی همچون استخدام شدن در نهادهای مختلف و یا سفر به خارج از کشور به آن نیاز پیدا خواهد کرد. همانطور که متوجه شدید در حال حاضر سریع‌ترین راه گرفتن استعلام سوء پیشینه به خاطر مدت اعتبار کوتاه این گواهی، اقدام از طریق سامانه ثنا که توسط قوه قضاییه مدیریت می‌شود است.

استفاده از این سامانه بسیار آسان است و افراد می‌توانند در صورت لزوم با سامانه مشاوره تلفنی وکیل کمک تماس برقرار کرده و به راحتی اقدام به دریافت برگه سوء پیشینه فوری نمایند. همانطور که گفته شد زمان نسبی صدور برگه سوء پیشینه توسط سامانه ثنا ۴۸ ساعت یا دو روز کاری می‌باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 107
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 633
  • بازدید ماه : 1,489
  • بازدید سال : 22,169
  • بازدید کلی : 104,439