loading...
zor
zora بازدید : 18 یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 

ثبت نام‌ وام‌ دانشجویی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برای مقاطع گوناگون تحصیلی، از طریق صندوق رفاه دانشجویی امکان پذیر میباشد که جهت درخواست وام دانشجویی ۱۴۰۲ باید از طریق این سامانه اقدام کنید.
جهت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام وام‌ دانشجویی، بازپرداخت آن و شرایط دریافت این وام ادامه مطلب را مطالعه نمایید.
استفاده از وام دانشجویی باعث از بین رفتن دغدغه ها و مشکلات مالی دانشجویان شده و فکر و خیال آنان برای پرداخت شهریه را تا حدودی برطرف نموده است.
ثبت نام وام دانشجویی هیچ محدودیدی نداشته و استفاده از آن برای تمامی دانشگاه ها از جمله؛ دانشگاه دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد امکان پذیر خواهد بود.
وام دانشجویی با کارمزد بسیار پایین و اقساط بلندمدت درنظر گرفته شده که کاملا مناسب با شرایط دانشجویان میباشد.
وام دانشجویی‌ از صندق رفاه دانشجویان وزارت علوم، به داوطلبان پرداخت خواهد شد، که این صندوق مجاز است از زمان دریافت تا زمان اولین بازپرداخت، ۴٪ کارمزد را دریافت کند.
جالب است بدانید این امکان را دارید که در آن واحد چندین درخواست وام دانشجویی را بدهید، اما نکته حائز اهمیت آن است که این درخواست هرسال یک بار قابل استفاده میباشد و سامانه درخواست وام دانشجویی همیشه باز نیست که هر ترم بتوانید درخواست وام‌ دهید!
نحوه ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲
ثبت نام‌ وام دانشجویی ۱۴۰۲ از طریق سایت صندوق رفاه به آدرس اینترنتی swf.ir امکان پذیر است، که باید نام کاربری و رمزعبور داشته و اقدام به ثبت درخواست وام دانشجویی در سامانه صندوق رفاه دانشجویان نمایید.
جهت نام ن‌یسی در سامانه صندوق رفاه دانشجویی ابتدا آدرس اینترنتی www.swf.ir را در مرورگر جود جست و جو نمایید.
پس از ورود به سایت گزینه های زیر را به ترتیب وارد نمایید:
میزخدمت
ویژه دانشجویان
پورتال دانشجویی
ثبت نام‌ دانشجوی جدید، را انتخاب نمایید.
ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲
دانشجویانی که قصد دارند جهت ثبت درخواست وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی را دارند، می بایست مانند راهنمای مراحل درخواست سایت صندق رفاه که در ادامه به آن اشاره خواهد شد به ثبت نام وام دانشجویی خود بپردازند.
در قدم اول وارد سامانه ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ به ادرس اینترنتی WWW.SWF.IR شوید، سپس پرتال دانشجویی خود را باز کنید.
گزینه  “تشکیل پرونده” را لمس کنید.
در پنجره ی جدید که برای شما نمایش داده می شود، کد ملی خود را درج نمایید.
پس از ورود به پنجره ی مربوطه می بایست اطلاعات  “تشکیل پرونده” را به صورت کامل در جایگاه مربوطه درج کنید.
در این بخش از مراحل ثبت نام وام دانشجویی می بایست اطلاعات درخواست شده را وارد نموده و پس از ذخیره اطلاعات ثبت نامی، منتظر تایید واحد رفاه دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خود بمانید.
بعد از ثبت درخواست دانشجو، و تایید آن باید یک شماره حساب بانک تجارت به اسم شخص دانشجو، به واحد دانشجویی اعلام شود.
ممکن است به هر دلیلی کاربران نتوانند ثبت نام وام دانشجویی خود را انجام داده و در ورود به سامانه ثبت نام در سایت صنذق رفاه دانشجویان ۱۴۰۲ دچار اختلال شوند، در این شرایط  میتوانید با کارشناسان تحصیلی مجموعه ارتباط گرفته و در راستای ثبت نام وام دانشجویی خود از آنها کمک بخواهید.
در این قسمت تاریخ تولد و کدملی خود را وارد کنید و‌ گزینه جست و جو را لمس کنید.
فرم ثبت نام را پر کرده و در آخر گزینه ذخیره را انتخاب نمایید.
اکنون باید منتظر بمانید که واحد رفاه دانشجویی محل تحصیل شما، اطلاعات را تایید کند.
اینک بعد از نام نویسی در سامانه صندوق رفاه دانشجویان، و دریافت کلمه عبور، درخواست وام دانشجویی خود را در این سامانه بدهید.
جهت انجام این عمل، مجدد وارد سامانه صندق رفاه دانشجویی به آدرس swf.ir‌‌ شوید و پس از ورود به قسمت های؛
میزخدمت
ویژه دانشجویان
پورتال دانشجویی
کدملی و کلمه عبوری که در قسمت قبل دریافت کرده اید، و سپس کد امنیتی را وارد کرده و گزینه «ورود» را لمس‌ کنید.
اینک وارد کارتابل خود شده اید! از منوی بالا عبارت «درخواست وام» را انتخاب نمایید.
چنانچه درخواست وام دانشجویی شما توسط دانشگاه تایید شود، به تلفن همراه شما پیامکی ارسال خواهد شد که پس از دریافت این پیامک، لازم است جهت دریافت وام به شعب بانکی که در سامانه انتخاب کرده اید مراجعه نمایید.
شرایط درخواست وام دانشجویی ۱۴۰۲
به طور دائمی تمامی دانشگاه ها، برای دو نیم سال تحصیلی، تاریخی را مشخص خواهند کرد که دانشجو می بایست در ابتدا شرایط درخواست وام دانشجویی را مطالعه نموده و در صورت دارا بودن شرایط  از طریق سامانه صندوق رفته دانشجویان جهت درخواست وا دانشجویی اقدام نماید. نکته ی قابل توجه این است که با توجه به نوع وام، بازه زمانی مشخصی برای ثبت نام اعلام خواهد شد.
شرایط عمومی درخواست وام دانشجویی ۱۴۰۲
بدیهی است که هرگونه وام دانشجویی دارای شرایط خاص و متنوع خود میباشد، که مهمترین آنان صلاحیت اخلاقی و رعایت شئونات دانشجویی میباشد. البته در حالت کلی میتوان به شرایطی که در ادامه به آنها پرداخته ایم، اشاره نمود:
  • دین دانشجو باید جزء یکی از دین های رسمی جمهوری اسلامی باشد.
  • عدم استفاده کردن دانشجو از وام ها و کمک بورسیه های دانشجویی
  • از نظر دانشگاه صلاحیت داشته باشد
  • نیاز مالی دانشجو ثابت و تایید شود
  • دانشجو باید حداقل دو ضامن داشته باشد
  • شاغل نبودن دانشجو
علاوه بر شرایط عمومی، دانشجویان باید از نظر تحصیلی و آموزشی نیز، صلاحیت دریافت وام را دارا باشند.
منظور از این شرایط، معدل قابل قبول، مشروط نشدن، دانشجوی سال آخر و همچنین ترم اولی نبودن (به دلیل نداشتن معدل دانشگاهی) میباشد.
چنانچه شما مشغول به تحصیل در دانشگاه دولتی میباشید، و یک ترم نیز مشروط شده اید، میتوانید درخواست وام دانشجویی دهید اما تفاوتی که با شرایط دیگر دارید آن است که نصف مبلغ وام به شما تعلق خواهد گرفت، و چنانچه دو ترم پشت سرهم مشروط شوید، دیگر مجاز به دریافت وام دانشجویی نخواهید بود.
از دیگر شرایط دریافت وام دانشجویی میتوان به سنوات تحصلی اشاره نمود. به عبارت دیگر لازم است دانشجو مطابق با برنامه ریزی دانشگاه و وزارت علوم دروس خود را گذرانده باشد، به عنوان مثال اگر ترم پنج هستید دقیقا بایددروس همین ترم را بگذرانید، و چنانچه طبق تحقیقات دانشگاه، به این نتیجه برسند که دانشجو برای فارق التحصیل شدن به ترم ترم های بیشتری نیاز دارد، با عرض تاسف شرایط دریافت ئام دانشجویی را نخواهید داشت.
دانشجویان تمامی دانشگاه ها، به جز دولتی و روزانه، که داوطلب وام جهت پرداخت شهریه هستند، می بایست پیش از شروع ترم تحصیلی درخواست خود را ارائه داده که هنگام انتخاب واحد با مشکل مواجه نشده و به صورت اتوماتیک شهریه دانشگاه پرداخت شود.
وام مسکن دانشجویی
دانشجویانی که داوطلب دریافت وام دانشجویی هستند، نمیتوانند هم زمان درخواست وام ودیعه مسکن را هم داشته باشند.
دانشجویانی که در خوابگاه های غیردولتی نیز ساکن هستند هم میتوانند وام مسکن دریافت نمایند.
مقدار دریافت وام مسکن تا حدودی به شهر دانشگاه محل تحصیل نیز مربوط میشود، ۱- تهران ۲- کلان شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، تبریز،… ۳- سایر شهرستان ها
ارائه کپی اجاره نامه جهت دریافت وام مسکن برای دانشجویان الزامی میباشد.
وام ودیعه مسکن متأهلی دانشجویان
این وام مختص افرادی است که متاهل بوده و در خابگاه سکونت نداشته، و نیاز مالی جهت تهیه مسکن دارند.
ودیعه مسکن دانشگاه دانشجویان متاهل غیرایرانی
این وام مختص افرادی میباشد که تابع کشور های خارجی بوده و مشغول تحصیل در یکی از دانشگاه های دولتی روزانه بوده و متاهل باشند که در حال حاضر در منازل اجاره ای زندگی میکنند.
وام استعدادهای درخشان دانشجویان
این وام مختص دانشجویانی میباشد که برتری خاصی در زمینه تحصیلی، فرهنگی، ورزشی و المپیاد نسبت به دیگر دانشجوها دارند. البته تشخیص این موضوع که دانشجو جزء نفرات برتر در هر زمینه ای است یا خبر، به عهده ی ریاست دانشگاه میباشد.
جالب است بدانید به افراد برتر حداکثر دوبرابر دانشجویان معمولی وام دانشجویی تعلق میگیرد.
وام تغذیه دانشجویی
این وام اکثرا برای دانشجویان بی بضاعت درنظر گرفته شده و هدف اصلی از پرداخت این وام کمکی به این دانشجویان میباشد، و مبلغ این وام بستگی به قیمت هر ژتون غذای دانشگاه متفاوت میباشد.
وام زیارت عتبات عالیات دانشجویی
هدف از پرداخت این وام تشویق دانشجویان و جوانان به سفرهای زیارتی بوده و به افرادی که قصد سفر زیارتی به کشور عراق را دارند تعلق خواهد گرفت.
باز پرداخت وام دانشجویی ۱۴۰۲
همانطور که میدانید نوع بازپرداخت وام دانشجویی در هر دانشگاه متفاوت میباشد. چنانچه شما دانشجوی دانشگاه دولتی میباشید، میتوانید در زمان تحصیل خود، از وام های دانشجویی استفاده نموده، که بازپرداخت آن معمولا پس از فارق التحصیلی آغاز خواهد شد و دانشجو دفترچه اقساط وام را دریافت خواهد کرد، که باید حداکثر ۹ ماه پس از فارق التحصیلی اقدام به پرداخت هر قسط نمایید.
اگر مدت زمان پرداخت بیش از ۹ ماه طول بکشد، دانشجو موظف است کل مبلغ را به صورت یکجا پرداخت نماید.
چنانچه شما دانشجوی دانشگاه آزاد باشید، و در ترم جاری وام خود را دریافت کرده باشید، باید پیش از پایان ترم اقساط وام خود را تسویه نمایید.
لازم به ذکر است که، مبلغ وام های دریافتی، مبالغ هر قسط، و بازه زمانی پرداخت هر قسط، توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین خواهد شد.
نکته: چنانچه دانشجو جهت پرداخت وام طبق مدت زمان مشخص شده اقدام نکند، و یا بیشتر از یک سال از تاریخ مشخص شده بگذرد، نام او در لیست بدهکاران بانک مرکزی ثبت خواهد شد.
چنانچه بازپرداخت اقساط شما به دلایل مختلف مانند بیماری های خاص عقب بیوفتد، شما مجازید از شرایط ویژه ای که در ادامه آنها را شرح داده ایم استفاده کنید:
چنانچه حوادث بیماری صعب العلاج پیش از اتمام تحصیل شما در دانشگاه رخ دهد، مدت ۲ سال به مهلت باز پرداخت شما اضافه خواهد شد.
چنانچه در حین تحصیل، پیش آمدهایی مانند ضایعه نخاعی گردنی، سینه ای و کمری و معلولیت های ذهنی-شناختی بسیار شدید برای شما رخ دهد، کلیه ی بدهی های شما به غیر از وام مسکن و جریمه عدم تخلیه ی به موقع خوابگاه بخشیده خواهد شد.
کلام آخر
دانشجویان محصل در تمامی دانشگاه ها میتوانند درخواست خود را مبنی بر دریافت وام های دانشجویی، اعلام نموده و مدارک خود را در سامانه ی مشخص شده ثبت نمایند.
مانند تمامی وام ها، جهت درخواست وام دانشجویی نیز باید تمامی شرایط بیان شده را داشته باشید، که مهمترین این شرایط داشتن دو ضامن که به صورت رسمی از دولت حقوق میگیرند، میباشد.
بازپرداخت وام های دانشجویی با توجه به نوع دانشگاه متفاوت میباشد، و دانشجویان مراکز دولتی باید تا ۹ ماه پس از فارق التحصیلی، وام خود را تسویه نمایند.
ممکن است در فرآیند دریافت وام دانشجویی دچار ابهام شوید و یا به دلیل اختلالت سیستمی موفق به ثبت  خود درتاریخ مقرر نشوید، لذا می توانید با واحد تحصیلی مجموعه تماس گرفته و ثبت نام وام خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 613
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,139
  • بازدید ماه : 1,995
  • بازدید سال : 22,675
  • بازدید کلی : 104,945