loading...
zor
zora بازدید : 18 یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

اعطای سهام عدالت از سال ۱۳۸۴، به افراد کم درآمد و آسیب پذیر جامعه با طرح مصوب دولت وقت آغاز شد. از مهم ترین اهداف راه اندازی این طرح در درجه اول می توان به توسعه خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکت ها و کارخانه های دولتی به این بخش و کمک به اقشار ضعیف جامعه بود.

بعدا از ایجاد امکان آزاد سازی سهام عدالت، بسیاری از افرادی که براساس شرایط، واجد دریافت سهام بوده اند، اما از آن جا مانده اند، به دنبال راهی برای ثبت نام و دریافت آن هستند. به دلیل اهمیت ثبت نام سهام عدالت برای بازماندگان، قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی شرایط و نحوه ثبت نام سهام عدالت بپردازیم.

جهت پیگیری این موضوع می توانید به سایت my.gov.ir مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را دریافت نمایید. چنانچه هنگام دریافت استعلام دچار مشکل شده اید، می توانید با کارشناسان سهام مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را پیرامون سهام عدالت، مدارک و شرایط ثبت نام، دریافت نمایید.

زمان ثبت نام سهام عدالت

با اینکه هنوز زمان دقیقی دررابطه با ثبت نام مجدد سهام عدالت ( my.gov.ir )مشخص نشده است، کارشناسان بخش سامانه مجموعه پیش بینی می کنند، که زمان ثبت نام سهام عدالت از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تا اسفند ماه سال جاری، به مدت یک سال مهلت ثبت نام وجود خواهد داشت.

افرادی که موفق به ثبت نام سهام عدالت نشده اند، می توانند به صورت آنلاین و تلفنی، درمهلت مشخص شده اقدام به ثبت نام نمایند.

ثبت نام آنلاین از طریق سایت مربوطه انجام خواهد شد. چنانچه قصد ثبت نام سهام عدالت به صورت تلفنی را دارید، می توانید با کارشناسان سهام مرکز تماس حاصل نموده و نام نویسی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن، انجام دهید.

آیا ثبت نام سهام عدالت تمدید می شود؟

پس از بررسی های لازم در این زمینه و با توجه به اطلاعات به دست آمده، حدودا ۴ میلیون نفر از افراد جامعه، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جامانده اند.

دولت برای افرادی که موفق به ثبت نام نشده اند، قصد فعالسازی مجدد نام نویسی سهام عدالت را داشته، که افراد جامانده بتوانند، اقدام به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نمایند.

شرایط ثبت نام سهام عدالت

با این وجود که اطلاعات دقیقی در زمینه شرایط لازم برای ثبت نام سهام عدالت وجود ندارد، نمی توان نظر قطعی در این خصوص اعلام نمود، اما به طور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسته اول: افرادی که نسبت به ثبت نام دوره اول سهام عدالت اقدام نموده اند، ولی ثبت نام آنها نیمه کاره مانده است.

دسته دوم: متقاضیانی که تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند؛ از جمله این افراد می توان بهزیستی و کمیته امداد را نام برد.

دسته سوم: افرادی که جزو دهک های در آمدی اول تا ششم می باشند.

فرم ثبت نام سهام عدالت

در حال حاضر روش معینی جهت نام نویسی سهام عدالت مشخص نشده، اما افراد می توانند از طریق نام نویسی جدید سهام عدالت با گوشی و کد ملی خود اقدام به ثبت نام نمایند.

تا کنون هیچ اطلاعیه معتبری در زمینه تکمیل و دریافت فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ اعلام نشده است، اما به محض انتشار اطلاعیه رسمی در این خصوص، آن را در این مقاله در اختیارتان قرار خواهیم داد.

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

ثبت نام سهام عدالت در دوره اول به صورت حضوری انجام شد، اما در دوره دوم، مجلس و سازمان بورس اوراق بهادر، شرایطی را برای ثبت نام سهام عدالت به صورت اینترنتی ایجاد نموده اند. پس از فعال شدن لینک ثبت نام و شروع ثبت نام، آن را به صورت تصویری در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد.

نام نویسی مجدد سهام عدالت با گوشی و کد ملی ۱۴۰۲

افرادی که با توجه به موارد ذکر شده واجد شرایط ثبت نام در دوره دوم هستند، می توانند در مهلت مشخص شده اقدام به ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و تلفن همراه ۱۴۰۲ نمایند.

البته این نکته را به یاد داشته باشید، که بهتر است پیش از آغاز دوره نام نویسی، اقدام به ثبت نام در سامانه سجام نموده و کد بورسی خود را دریافت نمایید.

زیرا پیش بینی می شود در مهلت مشخص شده ممکن است به دلیل شلوغی سرور ها موفق به دریافت کد ۱۰ رقمی سجام نباشید.

کلام آخر

با توجه به اینکه هنوز اطلاعیه رسمی در خصوص زمان و نحوه ثبت نام سهام عدالت در دوره دوم منتشر نشده، کارشناسان ما با بررسی های دقیق، پیش بینی هایی در این زمینه ارائه کرده اند که آنها را در مقاله فوق، در اختیارتان قرار داده ایم.

با مطالعه این مطلب میتوانید از نحوه ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ آگاهی پیدا کنید.

منبع: دستیارکمک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 632
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,158
  • بازدید ماه : 2,014
  • بازدید سال : 22,694
  • بازدید کلی : 104,964