loading...
zor
zora بازدید : 15 یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

سامانه آزمون آغازین از طرف مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی جهت پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه راه اندازی شده است که آزمون  ارزشیابی سنجش آغازین ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از تاریخ ۵ ام لغایت ۱۲ ام آبان ماه انجام خواهد شد.

با توجه به این امر که نتایج آزمون آغازین و همچنین نحوه مشاهده نتایج آزمون آغازین برای دانش آموزان و مربیان  از اهمیت بالایی برخوردار است لذا سعی کردیم در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخنه و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه دهیم.

ورود به سایت دریافت کارنامه آزمون آغازین

در این قسمت قصد داریم نحوه ورود به این سامانه را هم شرح دهیم تا دانش آموزان بتوانند به راحتی وارد این سامانه شده و در آزمون پایه تحصیلی خود شرکت کنند. البته به این موضوع توجه نمایید که در سال های قبل هم آزمون هایی به این شکل ولی به شیوه حضوری توسط مرکز سنجش و آموزش کشور برگزار شده است، از آنجایی که این سامانه اولین بار است که توسط آموزش و پرورش، برای سنجش کیفیت آموزش دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است اطلاعات کاملی در دسترس دانش آموزان قرار نداشته باشد. به همین دلیل، در ادامه نحوه ورود به سامانه و دریافت نتایج آزمون آغازین را توضیح خواهیم داد.

در ابتدا لازم است آدرس اینترنتی این سامانه به نشانی sa.medu.ir را در مرورگر خود جستجو نمایید وبرای این کار می توانید هم از سیستم های مختلف مانند لپ تاپ استفاده کنید و هم می توانید این آدرس را در مرورگر گوشی های تلفن همراه خود سرچ نمایید.

بعد از مشاهده نتایج جست و جوی خود، بر روی آدرس سایت نمایش داده شده با این عنوان در لیست نتایج گوگل کلیک کرده و به سامانه آزمون آغازین وارد شوید، و برای رفتن به مرحله بعدی بر روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید.

در ادامه صفحه ای را مشاهده می کنید که از شما درخواست اطلاعات دارد. این اطلاعات شامل کد ملی شما و سریال ۶ رقمی شناسنامه تان می باشد. توجه کنید که سریال شناسنامه همان شماره شناسنامه نیست . سریال شناسنامه معمولا در صفحه اول شناسنامه شما نوشته می شود و شامل یک حرف فارسی، دو رقم ریاضی جداگانه و ۶ رقم دیگر است که بعد از آن ها قرار گرفته اند.

شما باید در این قسمت آن ۶ رقم را وارد کنید، بعد از ورود کد ملی و سریال شش رقمی شناسنامه، باید کد امنیتی موجود را هم در جایگاه خود قرار داده و بر روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

در صورتی که شما در روز مربوط به آزمون پایه تحصیلی خود به سایت آزمون آغازین مراجعه کرده باشید، میتوانید از این طریق در آزمون شرکت نمایید.

زمان دریافت کارنامه آغازین ۱۴۰۲

کارنامه آزمون آغازین بعد از شرکت در آزمون انتشار میشود و برای دسترسی به نتایج آزمون آغازین و مشاهده نتایج بایستی به سایت مربوطه مراجعه کنید . اما طبق روال سال های گذشته زمان دریافت کارنامه در نیمه دوم سال و اواخر آبان ماه منتشر شده است که  به احتمال زیاد کارنامه آزمون آغازین سال ۱۴۰۲ نیز در همین تاریخ منتشر شود ولی تاکنون اخبار دقیقی وجود ندارد که به محض اطلاع از آخرین گزارشات متعاقبا در این سایت انتشار خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون آغازین

راهنمای نحوه مشاهده نتایج آزمون آغازین را در ادامه به صورت مرحله ای و به همراه تصویر قرار داده شده است که با طی این مراحل به راحتی می توانید کارنامه خود را دریافت نمایید.

۱٫ ابتدا وارد سامانه اصلی به نشانی medu.ir میشویم.

۲٫ در صفحه ابتدایی آن از شما درخواست می شود که کد ملی تان را وارد کنید. هر دانش آموز برای وارد شدن به این سایت باید کد ملی خود را در کادر قرار دهد. در ادامه نیاز است کد امنیتی را هم وارد نمایید. بعد از قرار دادن کد ملی و کد امنیتی، بر روی گزینه «تایید و ادامه» کلیک کنید.

۳٫ در ادامه مراحل راهنمای نحوه مشاهده نتایج آزمون آغازین، باید نام و نام خانوادگی تان را انتخاب کرده سپس گزینه «تایید و ادامه» را انتخاب کنید

۴٫ در صورتی که نام و نام خانوادگی خود را در قسمت قبل درست انتخاب کرده باشید، کارنامه آزمون آغازین نمایش داده می شود که در آن درصد مربوط به هر درس، تعداد پاسخ های صحیح و غلط مربوط به هر درس و تعداد سوال های پاسخ داده نشده را میتوان مشاهده کرد.

تاثیر نمرات کارنامه آزمون آغازین روی معدل

سوال دیگری که برای دانش آموزان پیش می آید این است که نتایج آزمون آغازین بر روی معدل دانش آموزان نیز تاثیر گذار است؟

در حقیقت دانش آموزان می خواهند بدانند که نمرات و کارنامه آزمون آغازی تنها برای ارزیابی عملکرد آنهاست و یا در نمرات درسی آنها نیز تاثیر گذار است؟ در پاسخ به این سوال باید ذکر شود که آزمون آغازین به منظور سنجش درس های دوره های قبل آموزشی می باشد و هدف اصلی این آزمون پیدا شدن ضعف های دروس گذشته  آن ها می باشد تا بتوانند آنها را برطرف نمایند.

درنتیجه  نمرات کارنامه آزمون آغازین هیچ تاثیری بر معدل دانش آموزان و هم چنین نمره دروس مربوطه آن ها نخواهد داشت.

سخن پایانی

سامانه سنجش و پایش کیفیت آموزشی در ابتدای نیمسال های اول و دوم تحصیلی اقدام به برگزاری آزمون آغازین برای دانش آموزان متوسطه می کند. اعلام نتایج آزمون آغازین نیز طبق زمانبندی اعلام شده در این مقاله طبق روال سالهای گذشته اعلام خواهد شد . دانش آموزانی که در این آزمون شرکت کرده اند می توانند  از طریق سامانه sa.medu.ir وارد شده و نتایج آزمون آغازین را طبق مراحل بالا مشاهده کنند.

هم چنین توجه داشته باشید این آزمون صرفا به منظور ارزیابی یادگیری دانش آموزان در پایه های تحصیلی قبلی صورت می گیرد و در جهت برطرف نمودن نقاط ضعف در پایه های مختلف تحصیلی می باشد که نتیجه آن بر روی معدل دانش آموزان تاثیری نخواهد داشت . در صورت هرگونه سوال و ابهامی در رابطه با مراحل و یا نحوه ورود و اطلاعات در این سامانه می توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

منبع: دستیار کمک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 325
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 511
  • بازدید ماه : 1,367
  • بازدید سال : 22,047
  • بازدید کلی : 104,317