loading...
zor
zora بازدید : 19 شنبه 30 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

سایت ثنا یک سامانه الکترونیکی می باشد که، جهت ثبت نام و احراز هویت اشخاصی که قصد استفاده از خدمات الکترونیک قضایی، از جمله دریافت ابلاغیه الکترونیکی و همچنین مشاهده ابلاغیه با موبایل و کد ملی و مشاهده ابلاغیه های دعاوی قضایی را به صورت الکترونیک دارند، مورد استفاده قرار میگیرد.

ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا، دو مرحله دارد. در اولین مرحله داوطلب باید به صورت غیر حضوری به سامانه ثنا مراجعه نموده و اطلاعات شخصی و هویتی خود را وارد سامانه نماید، بعد از وارد کردن اطلاعات الزاما باید احراز هویت این سامانه انجام شود.

چندی پیش احراز هویت سامانه ثنا به صورت حضوری بود، و اشخاص باید به یکی از مراکز مربوطه مراجعه کرده احراز هویت خود را قطعی نمایند، اما اخیرا امکان احراز هویت غیر حضوری ثنا برای افراد فراهم شده.

جالب است بدانید که احراز هویت بر خط ثنا از مزایای بسیاری برخوردار است، که در ادامه ی مطلب به توضیح این مزایا خواهیم پرداخت.

احرازهویت غیر حضوری ثنا

شرط ورود و ستفاده از تمامی خدمات آنلاین قوه قضاییه، عضویت و احراز هویت آنلاین سامانه ثنا می باشد.

نام نویسی در این سامانه در دو مرحله انجام می شود.که افراد باید وارد سامانه sana.adliran.ir شده، و به ثبت نام اولیه خود بپردازند، در این مرحله از متقاضی مدارک خاصی دریافت نخواهد شد، در نتیجه اشخاص باید به احراز هویت خود در این سایت بپردازند.

چندی پیش احراز هویت در این سامانه فقط به صورت حضوری انجام می شد، اما اخیرا احراز هویت آنلاین ثنا در این سامانه امکان پذیر می باشد. بعد از ثبت اطلاعات اولیه در سامانه ثنا، از شما درخواست انتخاب یک کارگذاری برای احراز هویت غیر حضوری ثنا، می شود.

توجه نمایید که چهار شرکت متفاوت، احراز هویت غیر حضوری ثنا را انجام خواهند داد، که می توانید به صورت دلخواه یک شرکت را انتخاب کنید. پس از انتخاب یک کارگذاری جهت احراز هویت، گزینه «پرداخت هزینه» را لمس نموده و هزینه احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا را پرداخت کنید.

(توجه کنید که این هزینه برای تمامی کارگذاری ها ۹ هزارتومان است.)

پس از انتخاب گزینه پرداخت هزینه جهت احراز هویت آنلاین ثنا، باید روی گزینه احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا، کلیک نمایید. در این مرحله فرآیند احراز هویت برخط ثنا، آغاز می شود.

کافیست جهت احراز هویت آنلاین ثنا، اقدام به انجام سه مرحله نمایید.

در قدم اول روی برگه ای سفید رنگ، یا قسمت سفید کادر قرمز (مطابق تصویر) امضا کنید. چنانچه کارگذاری انتخابی شما درخواست تصویر امضا داشت، آن را در سامانه آپلود کنید.

در قدم دوم تصویر خود را در مکانی که نور کافی وجود دارد و چهره شما کاملا مشخص و واضح است در سامانه احراز هویت غیر حضوری ثنا، آپلود کنید.

(برخی از کارگذاری ها تصویر متقاضی را به صورت ویدئویی ضبط میکنند.)

جهت ثبت تصویر و یا ویدئو، باید چهره خود را در محل مشخص شده قرار داده و با لمس گزینه “شروع” ویدئیی چند ثانیه ای جهت احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا، ثبت نمایید.

بعد از انجام مراحل فوق، در قدم سوم پیغامی برای شما به نمایش در می آید که به منظور موفق بودن عملیات احراز هویت شما می باشد.

بروز خطا در احراز هویت آنلاین ثنا

گاهی ممکن است پیش آید که افراد هنگام احراز هویت غیر حضوری ثنا، با نمایش ارورها و خطاهای متفاوتی مواجه شده و نتوانید احراز هویت خود را به صورت موفق انجام دهید. پیشنهاد ما این است که پیش از هر اقدامی مطمئن شوید که دوربین تلفن همراه شما، سالم است و در مکانی با نور مناسب قرار بگیرید.

ممکن است در انجام این فرآیند، دچار خطاهای دیگری شوید که در این شرایط باید صفحه احراز هویت آنلاین ثنا، را ببندید سپس بعد از ۳۰ دقیقه مجددا به سامانه احراز هویت غیر حضوری ثنا وارد شده و اقدام به انجام احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا، نمایید.

کلام آخر

در مطلب فوق در رابطه با احراز هویت غیر حضوری ثنا، احراز هویت آنلاین ثنا، احراز هویت بر خط خطا، صحبت کردیم. تنها ارور و اشکالی که ممکن است در این رابطه رخ دهد، مشکل دوربین و عکس ارسالی توسط شماست، ممکن است به دوربینی با کیفیت قوی دسترسی نداشته باشید و یا اینکه به دلیل اختلالات اینترنتی جهت ورو به سایت و احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا دچار مشکل شوید، اما نگران نباشید کارشناسان بخش سامانه مجموعه ما، قادرند احراز هویت شما را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

منبع: دستیار کمک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 297
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 823
  • بازدید ماه : 1,679
  • بازدید سال : 22,359
  • بازدید کلی : 104,629