loading...
zor
zora بازدید : 17 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 

آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد و سراسری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار شده و تمامی خدمات و اطلاع رسانی های آن نیز بر عهده این ارگان می باشد. داوطلبان شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ باید زمان و مهلت ثبت نام را از طریق سایت سازمان سنجش پیگیری و دنبال نمایند.

یکی از موارد مهم که در مورد این آزمون باید به یاد داشته باشید، اطلاع از تاریخ دقیق ثبت نام می باشد، زیرا با از دست دادن مهلت نام نویسی شرکت در آزمون، داوطلب شانس پذیرش در آزمون دکتری ۱۴۰۳ را از دست خواهد داد.

در ادامه قصد داریم مطالبی در رابطه با سایت ثبت نام آزمون دکتری، زمان و نحوه ثبت نام، شرایط و مدارک، ثبت نام این آزمون برای دانشجویان انصرافی و غیر ایرانی و … را در اختیار داوطلبان ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ قرار دهیم.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش، زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ دانشگاه های آزاد و سراسری از ۳۰ مهرماه الی ۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت و داوطلبان شرکت در آزمون دکتری می توانند در این بازه زمانی برای ثبت نام اقدام نمایند.

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳معمولاً مهلت‌ ثبت نام مشخص و محدودی دارند و ممکن است به سرعت به پایان برسند. بنابراین، دانستن زمان ثبت نام ضروری است تا داوطلبان مهلت‌های ثبت نام خود را از دست ندهند.

ورود به سایت ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

علاقه مندان به شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، آزاد، پیام نور و پردیس خودگردان می بایست در مرورگر خود آدرس سایت sanjesh.org را تایپ کرده و پس از ورود به سایت بر روی لینک ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳ کلیک نمایند.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که لینک مربوطه فقط در مهلت مشخص شده از طرف سازمان سنجش بر روی سایت موجود می باشد.

داوطلبان باید پس از ورود به صفحه مورد نظر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سایت اقدام نموده و فرایند ثبت نام را تکمیل نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

در ابتدای کار لازم است تا متقاضیان شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ دفترچه ثبت نام را دانلود کرده و آن را به صورت کامل و دقیق مطالعه نمایند و پس از آن نسبت به تکمیل فرم اینترنتی کنکور دکتری اقدام کنند.

در ادمه آموزش گام به گام ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ قرار داده شده است:

۱- از طریق مرورگر خود آدرس سازمان سنجش را سرچ کرده و وارد سایت شوید.

۲- از طریق گزینه های موجود در سایت اصلی ” گزینه دکتری تخصصی ” را لمس کنید.

۳- در ادامه بر روی لینک ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری ( PHD ) سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

۴- مرحله بعدی خرید کارت اعتباری به منظور پرداخت هزینه های آزمون می باشد.

۵- پس از طی مراحل فوق به صفحه اصلی بازگشته و بر روی گزینه ” تائید و ادامه – گام بعدی ” کلیک نمایید.

۶- در ادامه لازم است کد ۱۲ رقمی ثبت نام و عبارت امنیتی را وارد کنید.

۷- در این گام لازم است داوطلبان اسکن عکس داوطلبی خود را در فرمت و حجم مورد نظر در سایت بارگزاری نمایند.

در انتها اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام را وارد نموده و گزینه ” تائید ” را انتخاب کنید تا مراحل ثبت نام به پایان برسد.

مهلت و زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

با توجه به اطلاعیه های صادر شده سازمان سنجش در سایت رسمی خود، زمان ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از ۳۰ مهرماه سال جاری شروع شده و مهلت ثبت نام تا ۶ آبان ماه خواهد بود.

داوطلبان باید در زمان دقیق تعیین شده از سوی سازمان سنجش نسبت به نام نویسی در آزمون اقدام نموده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.

شرایط و مدارک ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

قبل از شروع هر کاری لازم است که متقاضیان شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون را که در سایت سنجش قرار دارد، دانلود کرده و به طور کامل مطالعه نمایند تا در صورت داشتن شرایط لازم، نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

شرایط ثبت نام برای این آزمون به دو حالت عمومی و اختصاصی می باشد، شروط عمومی برای همه متقاضیان مشابه هم می باشد.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از دین های مورد قبول در قانون.

۲- اعتقاد به انجام احکام عملی اسلام و پرهیز از محرمات.

۳- عدم داشتن دشمنی با جمهوری اسلامی ایران.

۴- عدم داشتن سابقه برای عضویت در ساواک و فراماسونری.

۵- نداشتن فساد اخلاقی.

۶- در زمان تحصیل و اشتغال اعمال مخالف با شئون تحصیلی و شغلی نداشته باشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

داوطلب بایستی دارای مدرک کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و یا مدرک اشتغال به تحصیل در سال آخر مقاطع بیان شده باشد و این مدارک مورد تائید یکی از ارگان های شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره های موجود برای بند فوق:

  •  داوطلبان گروه پزشکی نباید از لحاظ تعهد خدمت به وزارت بهداشت مشکلی داشته باشند تا بتوانند ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ را با موفقیت انجام دهند.
  •  افرادی که متقاضی شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ هستند، باید در نظر داشته باشند که این دوره تحصیلی تمام وقت بوده و موافقت محل اشتغال خود را دریافت و نزد خود نگه دارند.
  •  رشته ای که داوطلب برای آزمون خود برگزیده، باید با رشته ارشد و یا دکتری عمومی آن ها مطابقت کامل داشته باشد.
  •  داوطلبانی که مدرک تحصیلی معادل دارند بایستی شامل آیین نامه شركت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر باشند.
  •  افرادی که مدرک معادل در حین خدمت خود را در سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ گرفته اند، بر اساس مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ در تاریخ ۹۴/۵/۲۸ مشکلی برای ادامه تحصیل نخواهند داشت.
  •   طلاب حوزه های علمیه که مدرک خود را از مراکز حوزوی قم و خراسان در سطح ۳ دریافت نموده اند و یا تا ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ التحصیل می گردند، می توانند در کد رشته های مرتبط با رشته علوم انسانی در آزمون شرکت نموده و با گذراندن دروس پیش نیاز مشخص شده از سوی گروه آزمایشی ادامه تحصیل دهند.
  •  دانشجویان دکتری تخصصی دوره روزانه که ورودی سال ۱۳۹۹ و قبل از آن هستند بدون نیاز به انصراف می توانند در این آزمون شرکت کرده و پس از پذیرفته شدن از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند.
  •  افرادی که جزء پذیرفته شدگان نهایی در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۱ هستند اجازه ثبت نام در این آزمون را ندارند.
  •  دانشجویانی که در دوره های غیر روزانه برای مقطع دکتری تخصصی در سال ۱۴۰۱ پذیرفته شده اند بدون نیاز به انصراف می توانند در آزمون دکتری ۱۴۰۲ شرکت نمایند.
  •  داوطلبانی که نهایتا تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند لازم است تا علاوه بر وارد کردن معدل کارشناسی، میـانگین نمرات واحدهای گذرانده شده در مقطع ارشد یا دكترای عمومی خویش را حداكثر تا آخر شهریور ماه ۱۴۰۱  در فرم ثبت نام وارد نمایند.

تبصره های بند ۶:

– داوطلبانی که تا تاریخ های ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ یا ۱۴۰۲/۶/۳۱ در مقطع ارشد یا دکتری عمومی فارغ التحصیل می گردند، می توانند در مرحله دریافت کارت معدل فارغ التحصیلی یا میانگین نمرات کسب شده را ویرایش نمایند.

– معدل داوطلبانی که مشغول به تحصیل در سال آخر ارشد و یا دکتری هستند (به استثنای كارشناسی ارشد پیوسته، دكترای عمومی دامپزشكی و دكتری پزشكی) برای ثبت نام در این آزمون باید بالای ۱۴ باشد.

داوطلبان باید مدارک لازم جهت بارگذاری در سایت سنجش را که برای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است از پیش تهیه کرده و در روز ثبت نام در سایت قرار دهند که این مدارک به شرح زیر است.

۱- اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره و سریال شناسنامه و کدملی.

۲- عکس اسکن شده داوطلب در فرمت و حجم تعیین شده از سوی سازمان سنجش.

۳- اطلاعات محل سکونت شامل آدرس دقیق، کد پستی ۱۰رقمی، تلفن منزل.

۴- شماره تلفن همراه برای دریافت پیامک.

۵- سریال ۱۲ رقمی که پس از خرید کارت آزمون به داوطلب داده شده است.

۶- مدارک سهمیه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران.

۷- وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مذکر.

۸- مدارک داوطلبان معلول.

ثبت نام آزمون دکتری برای دانشجویان انصرافی

در صورتی که داوطلب دانشجوی دوره غیر روزانه دکتری باشد، بدون نیاز به انصراف می تواند در آزمون شرکت کرده و بعد از قبولی نهایی از دانشگاه قبولی خود انصراف دهد.

پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۱ به هیچ وجه امکان ثبت نام در آزمون دکتری ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

دانشجویان دکتری روزانه ورودی سال های قبل تر می توانند در صورت انصراف کامل و قطعی از محل تحصیل قبلی خود در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند، در صورت نام نویسی در آزمون و عدم انصراف از دانشگاه قبلی به طور خود به خود نام نویسی آنان لغو خواهد شد.

ثبت نام آزمون دکتری برای داوطلبان غیر ایرانی

داوطلبان غیر ایرانی متقاضی برای شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ باید در مرحله اول کد ۱۳ رقمی اتباع را از سایت سازمان سنجش دریافت نمایند و شرایط زیر را دارا باشند.

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در آزمون دکتری ۱۴۰۳

۱- داوطلبان غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران که دارای اقامت قانونی هستند مجاز به شرکت در آزمون می باشند.

۲- حداکثر مدت زمان تحصیل برای اتباع در مقطع دکتری ۴ سال می باشد.

۳- داوطلبان غیر ایرانی نمی توانند در مناطق غیر مجاز اسکان اتباع که در دفترچه راهنمای آزمون درج شده است، انتخاب رشته کنند.

۴- در صورت مغایرت شرایط پذیرش اتباع، در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل که باشد، از ادامه پذیرش و تحصیل فرد جلوگیری می شود.

۵- رشته هایی که موجب ایجاد تعهد خدمت برای جمهوری اسلامی می باشد برای داوطلبان غیر ایرانی مجاز نیست.

۶- جمهوری اسلامی هیچ تعهدی برای صدور مجوز اقامت خانواده دانشجو به جز همسر و فرزند ندارد.

۷- اتباع غیر ایرانی پذیرفته شده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ در دوره روزانه موظف به پرداخت شهریه می باشند.

تکمیل فرم ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

پس از طی مراحل ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش، داوطلبان باید در زمان مقرر نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی یا همان فرم ثبت نام اقدام نمایند.

اطلاعات مورد نظر مربوط به هویت شخص شرکت کننده، نوع سهمیه، مدرک تحصیلی، وضعیت اشتغال، شماره تماس و … می باشد.

یک نمونه از فرم ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳ در پایان دفترچه قرار داده شده است که می توان آن را دانلود کرده و مطابق با آن نسبت به تکمیل فرم ثبت نام دکتری اقدام نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به اهمیت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳، تلاش نمودیم تا اطلاعات مفیدی را در خصوص نحوه و مراحل گام به گام ثبت نام، شرایط شرکت در آزمون، ضوابط و قوانین آن و … در اختیارتان قرار دهیم.

دفترچه راهنمای آزمون دکتری که در سایت سازمان سنجش قرار دارد، بهترین و کامل ترین منبع برای ثبت نام و شرکت در آزمون می باشد.  در صورتی که پس از مطالعه مطالب فوق، سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید.

منبع

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402-1403

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402-1403

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 673
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,199
  • بازدید ماه : 2,055
  • بازدید سال : 22,735
  • بازدید کلی : 105,005