loading...
zor
zora بازدید : 27 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 

 

مدارس تیزهوشان یکی از پیشرفته ترین مدارس موجود در کشور بوده، که با بهره گیری از امکانات خاص تحصیلی و آموزشی، همه ساله رتبه برترهای زیادی را در کنکور سراسری به دانش آموزان خود اختصاص می دهد.

نحوه تدریس و ارزیابی علمی در مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس عادی از سطح بالاتری برخوردار بوده، به همین جهت فارغ التحصیلان آن عموما از درجه علمی قابل قبولی برخوردار می باشند.

برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲، داوطلبان می‌توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و فرایند ثبت‌نام خود را آغاز کنند. در این مرحله، داوطلبان باید اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و هزینه ثبت‌نام را پرداخت کنند.

در این مقاله قصد داریم تا راهنمایی های مفیدی را در خصوص آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، نحوه ورود به سایت و ثبت نام در آزمون، شرایط ثبت نام در آزمون و … را برایتان شرح دهیم.

ورود به سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲

در ابتدا برای ورود به مدارس تیز هوشان و تحصیل در آن، الزامی است دانش آموزان در آزمون ورودی ثبت نام آنلاین خود را انجام دهند.

آزمون ورودی مدارس تیز هوشان برای دو پایه ششم به هفتم، و نهم به دهم برگزار می گردد که هر دو گروه از این دانش آموزان باید برای ثبت نام در آزمون به سایت اینترنتی my.medu.ir مراجعه نموده و مراحل ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ را تکمیل نمایند.

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی آموزش و پرورش کشور، زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از ۱۵ الی ۲۸ فروردین ماه و از طریق مراجعه به سایت my.medu.ir می باشد.

سامانه اینترنتی پادا، مخصوص به مدارس تیزهوشان بوده که متقاضیان ورود به این مدارس اموری از قبیل ثبت نام در آزمون ورودی، دریافت کارت ورود به جلسه، نتایج آزمون و … را می توانند در آن پیگیری نمایند.

لازم به ذکر است که در سایت ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان تغییراتی ایجاد شده است. در گذشته فرایند ثبت نام در آزمون از طریق سایت Azmoon.medu.ir انجام می شده و داوطلبان برای پیگیری نتایج آزمون باید به سایت pada.medu.ir مراجعه می کردند، ولی برای سال ۱۴۰۲ تمامی مراحل ثبت نام و دیدن نتایج در همان سایت قابل انجام خواهد بود.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

برای ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ لازم است به آدرس اینترنتی my.medu.ir مراجعه کرده و در سایت مورد نظر بر روی گزینه ” آموزشی ” کلیک نمایید.

در ادامه لازم است گزینه ” آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان ” را انتخاب نموده تا اطلاعات مورد نظر در سایت را وارد نمایید.

اطلاعات مورد نظر برای ثبت نام در آزمون شامل نام کاربری، کلمه عبور، کد امنیتی می باشد که پس از وارد کردن آن ها باید گزینه ” ورود کاربران ” را انتخاب نمایید.

برای تکمیل ثبت نام در این آزمون نهایت دقت را برای ورود صحیح اطلاعات خود انجام دهید، دقت داشته باشید که مدرسه ای را که دسترسی بهتری به محل سکونتتان دارد برگزینید.

در انتها پس از ورود به صفحه کاربری خود باید کد پیگیری ثبت نام در آزمون ورودی تیزهوشان را یادداشت نموده و تا دریافت نتایج نهایی، کد را نزد خود نگه دارید.

نحوه دریافت رمز عبور همگام ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲

در ادوارد گذشته برای ورود به سایت ثبت نام در آزمون تیزهوشان باید به سایت اینترنتی همگام مراجعه می شد و دانش آموزانی که داوطلب شرکت در این آزمون ها بودند، باید رمز عبور همگام را از مدیر مدرسه خود دریافت می کردند.

در سال تحصیلی جاری برای دریافت رمز عبور همگام به منظور ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ تمامی اقدامات ثبت نام و دریافت رمز عبور از طریق سامانه پادا به نشانی اینترنتی my.medu.ir انجام می گیرد و رمز ورود به سایت پادا همان رمز عبور همگام است.

در صورتی که هر گونه تغییری در مورد دریافت رمز عبور از طریق سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان انجام گیرد، این مقاله به روز رسانی شده و اطلاعات کامل و صحیح در اختیارتان قرار داده خواهد شد.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان مانند هر آزمون دیگری دارای شرایط و ضوابط خاصی است که داوطلبان شرکت در آزمون باید دارای شرایط مربوطه باشند، تا مجاز به ثبت نام در این آزمون گردند.

شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای هر دو مقطع دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در ادامه به طور مفصل آن دو را شرح خواهیم داد.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان:

داوطلبان شرکت در آزمون باید تابعیت ایرانی داشته باشند یعنی دانش آموزانی که دارای کارت ملی و شناسنامه ایرانی هستند.

البته دانش آموزان اتباع نیز با داشتن شرایط خاصی مانند اقامت دائم ایران و یا دارا بودن کارت تحصیلی ایرانی، می توانند در این آزمون ها شرکت کنند.

یکی دیگر از شرایط شرکت در آزمون، پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام می باشد که در هنگام ثبت نام از طریق درگاه بانکی قرار داده شده در سایت مربوطه، باید واریز گردد.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان:

اشتغال به تحصیل در پایه ششم در سال جاری، اولین و مهم ترین شرط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ می باشد.

دانش آموز باید برای تمامی دروس خود در پایه پنجم و ششم نمره خیلی خوب را دریافت نموده باشد تا مجاز به ثبت نام در این آزمون گردد.

البته یک استثنا و کمکی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که اگر فقط در یک درس مقیاس خوب را کسب نموده ولی در باقی دروس خیلی خوب باشند نیز، اجازه ثبت نام در آزمون را خواهند داشت.

اگر در شهری چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، اولویت بندی دانش آموزان برای انتخاب مدرسه باید بر اساس مسافت تا محل سکونتشان باشد و هر دانش آموز حداکثر می تواند ۳ مدرسه را انتخاب کند.

یک نکته مهم این است که پس از قبولی داوطلب در آزمون ورودی امکان نقل و انتقال به مدارس دیگر وجود نخواهد داشت.

شرایط اختصاصی برای آزمون پایه نهم به دهم:

داوطلب برای ثبت نام در آزمون ۱۴۰۲-۱۴۰۳ باید در سال تحصیلی جاری در پایه نهم مشغول به تحصیل باشد تا اجازه ثبت نام را داشته باشد.

معدل کل پایه هشتم دانش آموز باید حداقل ۱۹ باشد.

همانند شرایط اختصاصی برای پایه ششم به هفتم در این مقطع نیز دانش آموزان باید مدرسه انتخابی را بر اساس نزدیکی به محل سکونت خود انتهاب نموده و حداکثر قادر به انتخاب ۳ مدرسه می باشند.

کلام پایانی

در انتها باید بگوییم که با توجه به اهمیت بالای تحصیل دانش آموزان، مدارس تیزهوشان یکی از اولویت های محبوب برای محصلان و خانواده هایشان می باشد، زیرا سطح علمی و آموزشی در این مدارس بالاتر از مدارس عادی می باشد.

اطلاعات مفیدی در مورد نحوه ورود به سایت و ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در متن فوق بیان گردیده، که می تواند کمک بسزایی برای داوطلبان تحصیل در مدارس تیزهوشان باشد.

دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای هر دو پایه ششم و نهم ضروری است.

اگر پس از مطالعه مطالب فوق، همچنان سوالی در زمینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و از راهنمایی آنها استفاده نمایید.

منبع

زمان اعلام نتایج کنکور 1402-1403

اعلام نتایج اولیه کنکور

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 128
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 314
  • بازدید ماه : 1,170
  • بازدید سال : 21,850
  • بازدید کلی : 104,120