loading...
zor
zora بازدید : 17 دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

همانطور که میدانید ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲، به صورت اینترنتی و کاملا آنلاین، و از طریق سایت سازمان سنجش انجام میشود. آن گروه از فارق التحصیلان در مقطع کاردانی در موسسات عالی کشور و دانشگاه ها، که تمایل دارند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند، باید در زمان تعیین شده، نام نویسی خود را انجام دهند.

برای نام نویسی در این آزمون یک بازه زمانی مشخص در نظر گرفته شده که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. بنابراین باید از این زمان مشخص شده مطلع باشیم و در اسرع وقت اقدام به ثبت نام، و نام نویسی در آزمون را انجام دهیم.

همچنین با توجه به اهمیت این موضوع برای عده ای از فارق التحصیلان دوره ی کاردانی، در ادامه ی این مقاله زمان تعیین شده جهت این موضوع را شرح خواهیم داد، البته در این بین نیز، به ضوابط و قوانین ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی اشاره خواهیم نمود. باید توجه داشته باشید که هر ساله قوانین و ضوابط جدیدی برای  ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی، وضع میشود، که سرپیچی از آنها باعث بروز مشکل و اختلال در ثبت نام خواهد شد.

در نتیجه اگر امسال متقاضی آزمون کاردانی به کارشناسی هستید، باید قوانین موجود را بررسی کرده و از آنها اطلاع کامل داشته باشید. در سالهای قبل دیده شده که داوطلبان بدون داشتن شرایط لازم اقدام به نام نویسی کرده اند، و در ادامه طبق بررسی های صورت گرفته از سمت سازمان، ثبت نام آنها باطل شده است.

همچنین متقاضیان باید از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی، آگاه باشند و قبل از اقدام به نام نویسی آنها را جمع آوری کرده و همراه خود داشته باشند.

با توجه به اینکه افراد زیادی داوطلب شرکت در در آزمون کارشناسی ناپیوسته هستند، هرچقدر مدارک شما جامع تر و رعایت ضوابط از سمت شما کامل تر باشد، استرس کمتری برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی۱۴۰۲، خواهید داشت.

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

با توجه به اینکه آزمون کاردانی به کارشناسی در هرسال برگزار میشود، تا به این ترتیب افرادی که مدرک کاردانی خود را دریافت کرده اند امکان شرکت در این آزمون و همچنین پذیرش در مقطع کارشناسی را داشته باشند. مهمترین نکته ای که وجود دارد مطلع بودن از زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ میباشد. چرا که برای ثبت نام در این آزمون یک بازه زمانی مشخص شده و حتما باید در این زمان خاص که از سمت سازمان سنجش اعلام میشود اقدام به ثبت نام نمایید.

طبق اطلاع رسانی سازمان سنجش زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی از روز ۲۸ خرداد ماه لغایت ۴ تیر ماه ۱۴۰۲ به عبارت دیگر یک هفته در نظر گرفته شده است که داوطلبان در این مدت یک هفته ای باید به ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی، با دانلود دفترچه راهنما اقدام نمایند.

سوالی در رابطه با زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی وجود دارد این است که آیا ثبت نام، دومرتبه تمدید خواهد شد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم طبق روال سالهای گذشته ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی در دو مرتبه تمدید خواهد شد. پس در نتیجه مهلت تعیین شده برای این آزمون درامسال نیز تمدیدمیشود، اما باید به این نکته توجه داشت که در مورد تمدید دوباره زمان ثبت نام کنکورکاردانی به کارشناسی، ازسمت سازمان سنجش هیچگونه اطلاعیه ای اعلام نشده.

درنتیجه اگر قصد شرکت در ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ را دارید، تمام تلاش خود را برای ثبت نام در نوبت اول اعلام شده از سایت رسمی سازمان سنجش انجام دهید و به امید ثبت نام در سری دوم نمانید.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

در قسمت قبل زمان تعیین شده برای ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی را شرح دادیم، بنابراین اگرقصدشرکت در این مقطع را دارید باید حتما در زمان مقرر شده اقدام به ثبت نام نمایید.

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم پیرامون ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲، اطلاع راجع به مدارک موردنیاز میباشد، زیرا برای ثبت نام در این آزمون به مدارکی نیاز دارید که باید اطلاعات را از آنها استخراج نمایید.

این موضوع برای متقاضیانی که برای ثبت نام به کافی نت ها مراجعه میکنند اهمیت بیشتری دارد، زیرا در صورت فراموشی حتی یکی از مدارک باید به خانه رفته و دوباره به کافی نت برگردند،  ولی اگر در منزل هستید و با کمک کارشناسان پشتیبانی مجموعه ما اقدام به ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی میکنید، از بابت این موضوع و همچنین از بابت صحیح بودن ثبت نام خیالتان راحت میباشد.

مهم ترین مدارک موردنیاز برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی:

·         شناسنامه و کارت ملی داوطلب

·         شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده (در ادامه خرید کارت اعتباری را شرح داده ایم.)

·         فایل اسکن شده عکس متقاضی

·         کد و نام مجموعه ثبت نامی

·         معدل مقطع کاردانی

·         کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد (تمام وضعیت های موجود داوطلبان به همراه کد مربوطه در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ آورده شده اند)

·         کد رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و کد موسسه دریافت مدرک

·         کد پستی محل سکونت و کد و عنوان شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی

·         کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی

·         کد پیگیری مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان

راهنمای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

حالا که از زمان و قوانین و مدارک موردنیاز برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ مطلع شدید، باید با روش انجام نام نویسی نیز آشنا شوید، همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری این آزمون را به عهده دارد، بنابراین تمامی مراحل ثبت نام ازطریق سایت معتبر این سازمان صورت میگیرد.

ممکن است افراد بسیاری در سراسر کشور اطلاعات لازم را در این رابطه نداشته باشند در نتیجه از طریق آموزش تصویری ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی به صورت کامل از نحوه ثبت نام مطلع خواهند شد.

مراحل گام به گام برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ عبارتند از:

·         ابتدا نشانی معبتر سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org را در مرورگر خود وارد کرده و سرچ نمایید. برای جلوگیری از مشکل و انجام مراحل کار به صورت موفق، پیشنهاد میشود از کامپیوتر یا لپ تاپ جهت انجام این فرایند استفاده کنید و چنانچه به رایانه دسترسی نداشتید با کارشناسان پشتیبانی مجموعه ما تماس گرفته تا مراحل ثبت نام را به صورت کامل و موفق برای شما انجام دهند.

·         پس از سرچ آدرس در مرورگر خود، اولین سایت بالا آمده در صفحه را که مختص سازمان سنجش میباشد لمس کنید.

·         ابتدا صفحه اصلی سایت سازمان سنجش که مطابق تصویر زیر است را مشاهده خواهید کرد. برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲، باید از منوی راست صفحه گزینه «کاردانی به کارشناسی» را انتخاب کنید.

·         بعد از انتخاب گزینه کاردانی به کارشناسی، به صفحه اختصاصی هدایت میشوید که شامل تمامی لینک های فعال مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد. از بین گزینه های موجود، عنوان «ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته – سال ۱۴۰۲» را انتخاب نمایید.

·         در این مرحله از ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی به صفحه زیر هدایت خواهید شد که اطلاعاتی مربوط به زمان بندی آزمون و نکاتی پیرامون آن را مشاهده میکنید. مطالب را با دقت مطالعه کرده و روی گزینه «تایید و ادامه ـ گام بعدی» کلیک نمایید. توجه داشته باشید که برای ادامه ی نام نویسی باید هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید.

·         پرداخت هزینه از طریق کارت اعتباری انجام میشود. برای انجام این کار در گوشه ی سمت راست بر روی گزینه «خرید کارت» کلیک کرده و اقدامات لازم برای خرید کارت را انجام دهید. پس از خرید کارت اعتباری شماره سریال ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ برای شما نمایش داده میشود.

·         در ادامه به صفحه ی ورودی ثبت نام میرسید. سریال ثبت نام را در جایگاه مشخص شده وارد نمایید و بعد از وارد کردن کد امنیتی گزینه تایید را لمس کنید.

·         در صورت صحیح بودن سریال ثبت نام به صفحه ای مانند تصویر زیر هدایت خواهید شد. در این مرحله از ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی۱۴۰۲، باید تصویر پرسنلی خود را بارگذاری نمایید، سپس گزینه «تایید و ادامه» را لمس نمایید.

·         در این قسمت به مهمترین بخش ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی میرسیم که باید اطلاعات خواسته شده را به صورت کاملا درست وارد نمایید. موارد خواسته شده شامل اطلاعات هویتی، تحصیلی، ارتباطی، آدرس و موارد مشابه میباشد.

·         در آخرین بخش میبایست کد رشته ی انتخابی را نیز وارد نمایید. برخلاف اکثر آزمون ها که انتخاب رشته پس از اعلام اولین نتایج انجام میشود، در ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی۱۴۰۲، میتوانید رشته ی انتخابی خود را مشخص نمایید.

·         بنابراین باید کدهای مربوط به رشته ی موردنظر خود را از دفترچه استخراج نموده و در فرم موجود به صورت صحیح وارد نمایید. سپس گزینه «تایید» را انتخاب نموده و اطلاعات وارد شده و کد رشته موردنظر شما ذخیره شود.

·         در نهایت که در ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی، موفق شدید، رسید آن برای شما نمایش خواهد داده شد، که این رسید شامل شماره پرونده و کد رهگیری میباشد. در ادامه این رسید را برای ویرایش ثبت نام و اطلاع از نتایج آزمون نیاز خواهید داشت. در نتیجه سعی کنید از این رسید پرینت گرفته و نزد خود نگه دارید و یا اینکه موارد موجود در رسید را برای خود یادداشت کنید.

با انجام این مراحل میتوانید ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ را انجام دهید و نسبت به شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته اقدام نمایید.

ضوابط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

ضوابط اختصاصی

·         آن دسته از دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کاردانی که تا تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۱ فارغ التحصیل می شوند، امکان انتخاب رشته محل های نیمسال اول و دوم را خواهند داشت. کسانی که بعد از ۳۱ شهریور و تا تاریخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۱ فارغ التحصیل شوند، تنها امکان انتخاب کد رشته محل های مربوط به نیمسال دوم را خواهند داشت.

·         در صورتی که معدل مقطع کاردانی پیوسته دانش آموختگان دارای مجوز رسمی از شورای گسترش آموزش کم تر از ۱۴ باشد، امکان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی را خواهند داشت؛ منتهی باید ۲۴ واحد جبرانی بگذرانند.

·         داوطلبان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ باید دارای مدرک کاردانی مورد تایید «شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» باشند.

·         شرط شرکت در مقطع کارشناسی ناپیوسته، داشتن مدرک کاردانی اعم از پیوسته یا ناپیوسته است. بنابراین، دارندگان مدارک بالاتر از کاردانی پیوسته یا ناپیوسته امکان شرکت در این آزمون را نخواهند داشت.

·         اگر در هر مرحله از ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ مشخص شود که متقاضی دارای شرایط تعیین شده نیست، از شرکت در آزمون یا ادامه تحصیل وی جلوگیری می شود.

·         آن دسته از فارغ التحصیلان مقطع کاردانی که از تسهیلات و مزایای صندوق رفاه دانشجویان استفاده کرده اند، در صورت پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی باید با این صندوق تسویه کرده و تائیدیه آن را در زمان ثبت نام به دانشگاه یا مرکز آموزش عالی محل قبولی خود ارائه دهند.

ضوابط عمومی

·         داوطلبان باید به اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند.

·         التزام به انجام احکام عملی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات وجود دارد. توجه داشته باشید که ملام این وضعیت، شرایط فعلی متقاضی است. هم چنین، اقلیت های دینی که پیرو ادیان رسمی هستند، از این شرایط برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ مستثنی می باشند؛ به شرط آن که احکام اسلام را به صورت آشکار نقض نکنند.

·         عدم احراز فساد اخلاقی.

·         عدم احراز دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران. اگر داوطلب در گذشته با نظام دشمنی کرده باشد، باید تغییر نظر او احراز شود.

·         متقاضی باید از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی برخوردار باشد.

·         عضویت نداشتن در ساواک، گروه های فراماسونری و سایر گروه های مرتبط.

·         عدم اعتیاد به موارد مخدر.

·         عدم شهرت به انجام اعمال خلاف شئون تحصیلی و شغلی در هنگام تحصیل.

در آخر

همانطور که میدانید برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی رعایت ضوابط بسیار حائز اهمیت بوده. در سالهای قبل طبق گزارش کاربران افراد بسیار زیادی مراحل ثبت نام را انجام داده اند و هزینه ای نیز بابت کافی نت پرداخت کرده اند اما به دلیل عدم رعایت ضوابط، پس از مدتی ثبت نام آنها توسط سازمان سنجش باطل شده است. در نتیجه برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ بهتر است با کارشناسان پشتیبانی مجموعه ما تماس گرفته و به کمک آنها مراحل ثبت نام را انجام دهید تا کوچکترین خطایی باعث ابطال ثبت نام شما نشود.

منبع: دستیار کمک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 828
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,354
  • بازدید ماه : 2,210
  • بازدید سال : 22,890
  • بازدید کلی : 105,160