loading...
zor
zora بازدید : 22 چهارشنبه 23 آذر 1401 نظرات (0)

یکی از پرکاربرد ترین سامانه های دولتی موجود، سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی یا همان سامانه ثنا است، با ورود و ساخت این سامانه به شدت در وقت و البته هزینه های دولت صرفه جویی شده است. برای استفاده از خدمات گوناگون ثنا که یکی از کاربردی ترین آن ها مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا می باشد، بهتر است که در این سامانه ثبت نام کنید. در صورتی که اطلاعی از نحوه ثبت نام در سامانه ثنا ندارید می توانید با مجموعه الورایانه کمک تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه ما درخواست شما را ثبت کرده و با پرینت از سامانه، ابلاغیه را جهت مشاهده و در صورت لزوم ارائه به مراکز قانونی در اختیار شما قرار خواهند داد.

چنانچه در سامانه ثنا ثبت نام کرده و شماره همراه خود را ثبت کرده باشید، درصورتی که از شما شکایت شده باشد و یا نیاز باشد که ابلاغیه ای از طرف دادگستری و قوه قضاییه به شما ابلاغ شود، از طریق پیامک، از این موضوع آگاه می شوید و با مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، موضوع را پیگیری و بررسی خواهید کرد.

ما پیشتر و در مقالات قبلی نحوه ثبت نام در ثنا و البته احراز هویت اینترنتی سامانه ثنا را به طور کامل بیان کرده ایم و در این مقاله قصد داریم تا شما را با مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا و نحوه ورود به بخش مشاهده ابلاغیه الکترونیکی آشنا سازیم.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

فرض را بر این می گیریم که شما قبلا در سامانه ثنا، ثبت نام کرده اید و دارای نام کاربری و رمز عبور هستید. اگر ثبت نام نکرده اید می توانید مقاله نحوه ثبت نام در سامانه ثنا را مطالعه نمایید.

پس از ورود به سایت سامانه ثنا که نشانی آن https://sana.adliran.ir/Sana/Index#/Main  می باشد، باید مراحل زیر را اجرا کنید.

۱.مطابق تصویر زیر بر روی گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک کلیک کنید.

۲.در مرحله بعد شما وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعات ورود خود را وارد کنید. در این قسمت مطابق تصویر باید کد ملی و رمز شخصی که در هنگام ثبت نام برای شما ارسال شده را وارد کنید.

۳.در مرحله بعد، به شماره همراهی که هنگام ثبت نام در ثنا، ثبت کرده بودید رمز یکبار مصرف پیامک می شود که آن را باید وارد کنید تا وارد پنل کاربری خود شوید.

۴.در این مرحله شما وارد حساب شخصی خود در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا شده اید، همانطور که در تصویر می بینید این پنل دارای بخش های مختلف است که یکی از این بخش ها قسمت ابلاغیه های جدید می باشد.

اگر شما ابلاغیه جدیدی داشته باشید که مشاهده نکرده اید، در قسمت بالا سمت راست به صورت عدد نمایش داده می شود.

کافیست که روی آن کلیک کنید تا ابلاغیه برای شما باز شود و می توانید آنرا ملاحظه کنید.

۵.پس از باز کردن ابلاغیه، این امکان برای شما وجود دارد که آن را ذخیره کرده و یا پرینت بگیرید.

این سامانه امکانات متنوعی را فراهم ساخته است، شما حتی می توانید با شماره پرونده و یا کلاسه ابلاغیه مورد نظر خود را ببینید و یا فیلتر هایی بر اساس تاریخ دارد که می توانید جستجو خود را راحت کنید.

زمان حضور شما در سامانه حدود ۱۵ دقیقه است که در بالای صفحه تایمری وجود دارد که به شما نشان می دهد چقدر از زمان شما باقی مانده است.

پس از به اتمام رسیدن زمان شما، سایت شما را از حساب کاربریتان بیرون انداخته و باید مجدد باید وارد پنل کاربری خود شوید.

اما طبق گزارش کاربران در تماس هایی که با مرکز مشاوره ما می گیرند، اذعان دارند که نمی توانند وارد حساب کابری خود جهت مشاهده ابلاغیه الکترونیکی خود شوند.

شما نیز جهت حل مشکل ورود به سامانه ثنا می توانید با کارشناسان پشتیبانی الورایانه کمک، ارتباط گرفته و مشکل خود را حل نمایید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا با کد ملی

برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی با کد ملی تنها باید وارد حساب کاربری خود در سامانه ثنا شوید، همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم برای ورود به حساب کاربری ثنا پیش از هر اقدامی باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده تا کد ثنا خود را دریافت نمایید.

برای مشاهده ابلاغیه با کد ملی نیز درست مانند مراحل قبل وارد وب سایت سامانه ثنا شده و با وارد کردن اطلاعات شخصی خود مانند کد ملی و کد ثنا به راحتی به پنل کاربری خود دسترسی پیدا کرده و ابلاغیه های الکترونیکی خود را مشاهده نمایید.

مشکلات ورود به سامانه ثنا

 در برخی موارد افراد برای ورود به سامانه ابلاغیه الکترونکی ثنا دچار مشکل می شوند و نمی توانند وارد سامانه ثنا شوند. برخی از این مشکلات فراموشی رمز عبور، بار سنگین ترافیک بر روی سایت و جدید نبودن نسخه مرورگر مورد استفاده است.

فراموشی رمز عبور

جهت بازیابی رمز عبور سامانه ثنا می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

طبق تصویر زیر گزینه فراموشی رمز را انتخاب نمایید.

پس از آن وارد صفحه ایی می شوید که از شما اطلاعات شخصی را می خواهد پس از وارد کردن آن برای شما کد تایید ارسال می شود که آن را باید وارد کرده و پس از آن می توانید رمز خود را دریافت و بازیابی کنید.

شلوغی و ترافیک بالا سایت

مشکل دیگری که احتمالا دچار آن شده اید، باز نشدن صفحه پنل شماست. این موضوع در بیشتر مواقع به دلیل حجم کاربران بالا در آن زمان اتفاق می افتد، که سامانه ثنا برای حل این مشکل در صفحه اصلی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی ثنا لینک های کمکی دیگری قرار داده که در مواقعی که بار ترافیک روی سایت بالاست کاربران از لینک های دیگر استفاده کنند.

استفاده از مرورگر قدیمی

مشکل دیگری که برای کاربران سامانه ثنا هنگام ورود پیش می آید، استفاده از نسخه قدیمی مرورگر است. پس از آپدیت مرورگر خود مجددا جهت ورود اقدام کنید.

استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه

یکی از راه هایی که از شما وقت کمتری می گیرد و البته راحت تر است، استفاده از اپلیکیشنی است که قوه قضایی طراحی کرده که عدالت همراه نام دارد، داشتن اپلیکیشن در موبایل خود نیاز شما را به مراجعه به سایت و احتمال مواجه شدن با ازدحام سایت را بر طرف می کند.

جهت دریافت این برنامه با گوشی موبایل خود وارد سامانه مشاهده ابلاغیه اکترونیکی شوید و در صفحه اصلی آن گزینه ایی تحت عنوان دانلود اپلیکیشن عدالت همراه وجود دارد، با کلیک بر روی آن می توانید این برنامه را در تلفن همراه خود داشته باشید.

نکات مهم مربوط به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا 

_ ورود ابلاغیه به حساب کاربری اشخاص در سامانه ثنا به معنای ابلاغ قانونی می باشد و آثار قانونی خود را نیز به دنبال خواهد داشت، حتی اگر توسط کاربر باز و یا مشاهده نشود.

_ چنانچه حتی یکی از ابلاغیه های مربوط به دادخواست، وقت جلسه دادرسی و رای صادره توسط کاربر مشاهده شود، رای نسبت به حضور شخص محسوب شده و فرد حق هیچ گونه واخواهی از رای صادر شده را نخواهد داشت حتی اگر در جلسات دادگاه حضور پیدا نکرده باشد.

_ هنگامی که برای فردی ابلاغیه ای صادر می شود هم زمان با ارسال ابلاغیه الکترونیکی، یک پیامک هم فرستاده می شود، البته در شرایطی ممکن است به علت اختلال در سیستم قوه قضائییه این پیام دیرتر و یا اصلا ارسال نشود؛ در این شرایط تاریخ ابلاغ، همان تاریخ ورود ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا به حساب کاربری فرد می باشد. در نتیجه با توجه به احتمال چنینی پیشامدهایی بهتر است به صورت مرتب حساب کاربری خود در سامانه ثنا را بررسی نمایید.

_ در صورتی که ابلاغیه شما حاوی الزام به انجام کار خاصی مانند اعتراض به نظر کارشناس یا رای در مهلتی خاص باشد، بهتر است در اولین فرصت ممکن ابلاغیه خود را چاپ کرده و با در دست داشتن نسخه چاپی ابلاغیه خود به دفاتر خمات قضایی و یا شعبه دادگاه مراجعه کرده تا از ضایع شدن حق قانونی خود جلوگیری نمایید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا را آموزش دادیم و البته از مشکلات رایجی که احتمال دارد هنگام ورود به آنها برخورد کنید نیز صحبت کردیم تا در صورت بروز هر کدام بتوانید به سادگی آن ها را پشت سر بگذارید.

 در آخر اگر در رویت و مشاهده ابلاغیه خود دچار مشکل شده اید و به هر دلیلی نمی توانید وارد سامانه ثنا شوید، بهتر است با مجموعه ما تماس بگیرید تا کارشناسان الو رایانه کمک مشکل شما را در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل برطرف کنند.

درصورتی که هنوز در سامانه ثنا ثبت نام نکرده و یا احراز هویت نشده اید، می توانید با کارشناسان پشتیبانی مجموعه ما ارتباط گرفته و نام نویسی خود را در سامانه ثنا انجام داده و احراز هویت شوید که هنگام مشاهده ابلاغیه در این سامانه دچار مشکل نشوید، در این مقاله نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا را شرح داده ایم. همچنین می توانید جهت مشاهده ابلاغیه با کد ملی، به مطلب مربوطه مراجعه نموده و ابهامات خود را برطرف سازید.

منبع : الو رایانه کمک

مطالب مرتبط :

مشاهده ابلاغیه با کد ملی

سامانه نوبت دهی قضایی

سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 271
  • باردید دیروز : 340
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 797
  • بازدید ماه : 1,653
  • بازدید سال : 22,333
  • بازدید کلی : 104,603