loading...
zor
zora بازدید : 20 پنجشنبه 10 آذر 1401 نظرات (0)
امروز در خدمت شما هستیم با آموزش کانفیگ مودم زایکسل، در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که مودم خود را چگونه مانند مودم های دی لینک و تی پی لینک به اینترنت متصل کنید. کانفیگ مودم های زایکسل مشابه مودم های دیگر است به راحتی شما با انجام مراحل زیر میتوانید که مودم خود را کانفیگ کنید.
قبل از شروع تنظیمات باید مودم را به سیستم خود متصل کنید تا بتوانید وارد تنظیمات مودم شده و اقدام به کانفیگ مودم زایکسل نمایید. برای اتصال مودم به وای فای دو راه در پیش رو دارید، استفاده از کابل LAN و اتصال به صورت بی سیم…!
در صورتی که برای اولین بار قصد اتصال مودم به سیستم را دارید، بهتر است از کابل LAN استفاده کنید زیرا باعث می شود سرعت اینترنت بالاتری را تجربه نمایید. البته استفاده از دانگل نیز گزینه مناسبی برای اتصال بی سیم می باشد، اما شاید کمی هزینه بر باشد.
معرفی مودم زایکسل Zyxel
زایکسل یکی از مودم های محبوبی می باشد که کارایی و کیفیت بسیار بالایی دارد، پیش از آموزش کانفینگ مودم زایکسل به معرفی بخش های مختلف آن می پردازیم تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.
_ قسمت power : درگاه یا همان پورتی می باشد که باید آداپتور برق را به آن وصل نمایید.
_ کلید روشن و خاموش : این کلید که بر روی بیش تر مودم ها با عبارات OFF و ON مشخص شده، برای خاموش و روشن کردن مودم استفاده می شود.
_ روزنه ی Reset : این روزنه تنها برای مواقعی قابل استفاده می باشد که قصد داشته باشید تنظیمات قبلی را حذف کرده تا تنظیمات جدیدی را اعمال نمایید. برای این کار باید سوزن و یا هر چیز نوک تیزی را وارد روزنه کرده و حدود ۱۵ ثانیه آن را نگه داشته تا چراغ ها بایستند. (با انجام این کار تمامی تنظیمات مودم پاک می شوند)
_ بخش Ethernet : دستگاه هایی که با استفاده از کابل LAN به مودم وصل می شوند به این درگاه متصل شده اند.
_ درگاه Dsl : برای اتصال مودم به پریز تلفن، کابل مربوطه باید به این درگاه وصل شود تا اتصال بین مودم و تلفن برقرار شود.
_ چراغ ها
۱_ چراغ Power : در صورت سبز بودن این چراغ یعنی مودم شما روشن است.
۲_ چراغ Ethernet : روشن بودن این چراغ نشان دهنده برقراری اتصال مودم با دستگاه متصل از طریق کابل LAN می باشد.
۳_ چراغ USB
۴_ چراغ ADSL : این چراغ تنها زمانی روشن می شود که اتصال مودم به شرکت ارائه دهنده اینترنت سالم باشد و کابل اتصال نیز به درستی وصل شده، در نتیجه روشن بودن این چراغ نشان هنده اتصال شما به اینترنت می باشد.
۵_ چراغ PPP : این چراغ در بیش تر مواقع دارای علامت کره زمین می باشد و روشن بودن و چشمک زدن این چراغ نشان دهنده ی وجود اینترنت می باشد.
روش های تنظیمات مودم زایکسل و کانفیگ مودم زایکسل
یکی از اقداماتی که بعد از خرید مودم و یا هنگام قطع شدن اینترنت کارشناسان به شما توصیه می کنند انجام دهید، کانفیگ کردن مودم زایکسل و یا همان بازنشانی تنظیمات مودم زایکسل می باشد. برای انجام این کار تنها کافیست راهنمای زیر را دقیق اجرا نمایید.
روش اول : ورود به تنظیمات پنل
برای تنظیم مودم زایکسل شما باید مرورگر خود را باز کنید و در آدرس بار آن آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را وارد کنید. تا وارد صفحه لاگین مودم خود شوید.
نکته : در ۹۸ درصد مواقع Ip مودم ها ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ می باشد در صورتی که مودم شما جزو ۲ درصد دیگر بود باید با استفاده از ترکیب دکمه های windows + R با جست و جوی CMD دستور Ipcongif را زده و آی پی آدرسی که در خط آخر و قسمت Default Gateway قرار دارد را یادداشت نمایید زیرا آدرس آی پی مودم شما می باشد.
پس از ورود به صفحه لاگین مودم در قسمت password کلمه admin را وارد کنید و بر روی دکمه Login کلیک کنید.
پس از انجام مرحله قبل وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر می شوید که برای ورود به تنظیمات مودم باید گزینه Go to Advanced set up فعال کنید و برروی دکمه  Apply کلیک کنید.
پس از کلیک برروی دکمه APPLY شما وارد صفحه ای مشابه تصویر زیر می شوید که باید از نوار کناری وارد قسمت Network شوید و بر روی عبارت WAN کلیک کنید.
پس از ورود به بخش WAN تنظیمات زیر را در قسمت های مربوط انجام دهید.و برروی دکمه Apply کلیک کنید.
Mode : Routing
Encapsulation : PPPOE
Multiplaexing : LLC
VPI : ۰
VCI : ۳۵
توجه کنید که در مقادیر Username و Password  باید password و username که توسط شرکت ارائه دهنده اینترنت به شما تحویل داده شده را وارد کنید. پس از انجام این مراحل مودم شما کانفیگ می شود.
تنظیم وایرلس
برای تنظیم وایرلس مودم خود باید از منوی Network عبارت Wirless LAN را انتخاب کنید و در پنجره باز شده در تب AP تیک گزینه Enable Wireless LAN را فعال کنید. تا وای فای مودم شما فعال شود.
پس از فعال کردن Wirless LAN مودم خود تنظیمات زیر را در تب AP اعمال کنید و بروی دکمه Apply کلیک کنید.
Name SSID : نام وای فای خود را وارد کنید
Security mode : WSA2-PSK
Pre-Shared Key : پسورد مورد نظر خود را وارد کنید
نکته : بعد از انتخاب نام برای شبکه وایرلس خود، تیک گزینه Hide را بردارید؛ زیرا در صورت فعال بودن این گزینه، شبکه وایرلس شما پنهان می شود و برای اتصال باید نام آن را جست و جو کنید که در شرایطی که شما نام شبکه وایرلس خود فراموش کرده باشید به مشکل خورده و مجبور هستید نام شبکه را مجددا عوض کنید، البته ناگفته نماند که Hide بودن نام شبکه وایرلس شما باعث می شود تا شبکه شما امنیت بیش تری داشته و از چشم افراد پنهان بماند.
نکته : در بخش Mac Filternig می توانید اجازه اتصال و یا عدم اتصال را به دستگاه ها گناگون بدهید.
نکته : هنگام انتخاب پسورد حواستان باشد که از ترکیب حروف و اعداد گوناگون استفاده نمایید تا امنیت بالاتری داشته باشد.
روش دوم کانفیگ کردن مودم زایکسل Zyxel
مثل روش قبل ابتدا IP مودم خود را در مرورگر سرچ نمایید تا وارد پنل تنظیمات مودم شوید.
نام کاربری و رمز عبور را در بخش های مربوطه وارد کرده در حالت کلی برای تمامی مودم ها نام کاربری و رمز عبور admin می باشد.
بعد از ورود در صفحه زیر گزینه internet/wireless setup را انتخاب نمایید.
پس از ورود به بخش internet configuration  اطلاعات را به صورت زیر وارد نمایید.
Mode : بر روی Routhing قرار دهید.
Encapsulation : بر روی PPPoE قرار دهید.
Multiplexing : بر روی LLc قرار دهید.
VPI و VCI : این پارامتر ها ممکن است برای شرکت های مختلف، متفاوت باشند ولی در حالت کلی آن ها را ۸ و ۳۵ در نظر می گیریم.
در این صفحه با توجه به اطلاعات زیر واردی که در ادامه ذکر کرده ایم را انتخاب نمایید. در نهایت گزینه apply را انتخاب نمایید.
Username : نام کاربری که یک عدد ۷ رقمی می باشد.
Password : شرکت سرویس دهنده به صورت پیش فرض این عدد را برای کابر تعریطف کرده است.
Continue to wireless setup wizard : بر روی حالت Yes قرار دهید.
در صفحه Wireless lan تنظیمات خواسته شده را مانند زیر کامل کرده سپس بر روی گزینه Next کلیک نمایید.
SSID : نام نقطه دسترسی وایلرس (وای فای) شما می باشد.
Security : این مورد را بر روی آخرین نسل رمزنگاری یعنی WPA2-PSK قرار دهید.
در این صفحه می توانید در بخش Pre-shared key رمز عبور وایرلس خود را انتخاب نمایید و بعد از آن گزینه Next را انتخاب نمایید.
با انتخاب گزینه apply در این صفحه، تنظیمات نهایی را ذخیره کنید.
در نهایت با خلاصه ای از تمام تنظیماتی که اعمال کرده اید رو به رو می شوید و با انتخاب گزینه Finish  تنظیمات را به صورت نهایی ذخیره سازی نمایید.
در صورتی که تمامی مراحل گفته شده را به درستی انجام داده باشید، چراغ DSL مودم زایکسل روشن می شود و در نهایت با روشن شدن این چراغ متوجه کانفیگ مودم Zyxel می شویم.
در آخر
ما در این مطلب ۲ روش برای تنظیمات مودم زایکسل و کانفینگ مودم Zyxel را به شما به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش داده ایم تا هنگام نصب و یا قطعی اینترنت به راحتی بتوانید دسترسی خود به اینترنت را مجدد برقرار نمایید. همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم، یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام کانفیگ کردن مودم زایکسل باید به آن توجه داشته باشیم درستی اطلاعات وارد شده می باشد زیرا داشتن هر گونه اشتباه در هر بخشی باعث می شود تا شما به اینترنت وصل نشوید.
پس از مطلب تنظیمات مودم زایکسل و کانفیگ مودم زایکسل به شما پیشنهاد می کنیم که مطلب آموزش زمان بندی روشن شدن وای فای در ویندوز و موبایل را مطالعه کنید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 1,057
  • بازدید سال : 21,737
  • بازدید کلی : 104,007